Ga naar inhoud

Zware verwaarlozing konijntjes bij Boerenbond in Veldhoven!


Sieg

Aanbevolen berichten

Super dat hij er nog is en nog een kans maakt!

Helaas is het in heel veel dierwinkels/tuincentra nog erg slecht gesteld. Heb hier zelf op BB ook wel eens dingen van verteld zoals dat dode konijntje enzo. Ik hoop altijd maar dat die mensen zich er iets van aantrekken. Bij de intratuin is dat helaas nog niet zo geweest:frown:. En wat ik triest vind is dat in sommige winkels een aantal mensen die er werken wél goed voor de dieren willen zorgen en anderen kan het aan hun reet roesten. Zoals in de DW in het winkelcentrum hier. Een meisje en een man die daar werken zorgen goed voor de diertjes, schoon water, eten, veel hooi, schoon hok en met warm weer bevroren flesjes bij de nijnen. Maar daar werkt ook een andere man met een vrouw en een jochie van 12 ofzo en die vergeten ze eten te geven, de hokken zijn vies, met warm weer geen flesjes, dieren bij elkaar die gaan vechten en dat doet ze niets, zo jammer:(

De Jumper hier in de stad is wel goed:) Die verkopen geen dieren(meer), die hebben wel regelmatig 1 of meerdere konijntjes van Goofy zitten die ze uitplaatsen:)En ze sponseren Goofy en het asiel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat erg zeg! belachelijk dat die konijntjes daar gewoon zo hebben gezeten. ik vind het toch wel erg dat de zaterdaghulpen er nog op gewezen moesten worden door jou.

Ik ben zelf zaterdaghulp in een dierenwinkel en zodra er iets mis is met de dieren zal ik er ten alletijde voor zorgen dat er hulp voor het beestje word ingeschakeld, het eerste wat ik doe als ik binnenkom smorgens is de dieren bekijken, en dat doe ik de hele dag door. ik vind dat gewoon een taak van iemand die werkt in een dierenwinkel.

Maar top dat ze toch hebben meegeholpen en mee hebben gewerkt er uiteindelijk iets aan te doen.

Mijn complimenten voor jou hoor! veel zouden doorlopen en er weer niks van zeggen.

Ik ben blij dat de dierenwinkel waar ik werk heel anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik praat de BB in Veldhoven niet goed, maar ze zijn toch accoord gegaan om de beetsje naar de DA te brengen wat al heel wat is,, ze willen de kosten betalen dat is al heel wat

bij lange na niet genoeg, maar toch er zijn er ook zat die gewoon niks doen ...

strakke actie van de topic starter DIKKE COMPLIMENTEN voor de 2 medewerksters van BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu we het tog over dieren hebben in winkels,

bij de dekatuin in heiloo hadden ze eerst ook konijntjes maar toen heft de dierenbescherming actie genomen ;)

het was daar veel te war voor die diertjes dus nu mogen ze geen dieren daar meer houde ;)

maar ze hebben een briefje hangen met dit erop naja ong: wilt u een konijntje of ander kraagdiertje kom dan eens langs bij knaagdierencenterum heiloo ;)

naaja en dan staat er een telefoonummer en website enzo

goed he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat hij er nog is en nog een kans maakt!

Helaas is het in heel veel dierwinkels/tuincentra nog erg slecht gesteld. Heb hier zelf op BB ook wel eens dingen van verteld zoals dat dode konijntje enzo. Ik hoop altijd maar dat die mensen zich er iets van aantrekken. Bij de intratuin is dat helaas nog niet zo geweest:frown:. En wat ik triest vind is dat in sommige winkels een aantal mensen die er werken wél goed voor de dieren willen zorgen en anderen kan het aan hun reet roesten. Zoals in de DW in het winkelcentrum hier. Een meisje en een man die daar werken zorgen goed voor de diertjes, schoon water, eten, veel hooi, schoon hok en met warm weer bevroren flesjes bij de nijnen. Maar daar werkt ook een andere man met een vrouw en een jochie van 12 ofzo en die vergeten ze eten te geven, de hokken zijn vies, met warm weer geen flesjes, dieren bij elkaar die gaan vechten en dat doet ze niets, zo jammer:(

De Jumper hier in de stad is wel goed:) Die verkopen geen dieren(meer), die hebben wel regelmatig 1 of meerdere konijntjes van Goofy zitten die ze uitplaatsen:)En ze sponseren Goofy en het asiel...

Goh, dat is een goed idee! Een dierenwinkel die geen jonge konijntjes van broodfokkers verkopen maar diertjes uit de opvang hebben om te herplaatsen! Dat zouden meer dierenwinkels moeten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de dierenwinkels hier verkoopt ook geen dieren, ze zeggen gewoon eerlijk dat ze die dieren in de winkel geen goede omstandigheden kunnen bieden, naast het gevaar van implusaankopen. Jammer genoeg verkopen ze sommige dingen niet en moet ik toch nog naar de Pets Place.

Gelukkig dat er voor deze dieren wel hulp gekomen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een verhaal zeg :grrrrrr:

ik woon in de buurt van veldhoven maar ben nooit bij die boerenbond geweest,

wel kom ik in valkenswaard bij de boerenbond maar daar zitten ze er eigenlijk altijd wel netjes bij en heb ik het gelukkig nooit gezien dat ze iets mankeerden

ik vind het erg zielig dat ze in zo'n klein glazen hokje zitten,

ik heb hier 3 hangoren van de boerenbond in valkenswaard

de eerste (voedster)heb ik in januari gehaald (toen zaten nummer 2 (voedster en zus van nummer 1) en nummer 3 (ram) er ook al!)

nummer 2 in maart en de derde in mei, kon het niet aanzien en wou

ze graag 'redden' als het ware :$

dit waren dus al konijnen die een maand of 8/9 oud waren,

behoorlijk fors en al die tijd in dat kleine glazen kooitje hebben gezeten

waar ze alleen maar lagen te slapen (wat moeten ze ook anders :duivel:)

ik heb ze dus als het ware 'gered' en weet dat ze er toch weer andere voor in de plaats zetten maar deze 3 zijn nu helemaal opgefleurd en gelukkig

toch kies ik ervoor in de toekomst er geen meer te halen bij de boerenbond/dierenwinkel ondanks dat het zielig is,

is niet gezond voor die beestjes dat ze daar zitten en je weet ook niet wat je in huis haalt en wat de voorgeschiedenis is jammer genoeg!

en topicstarter, goed dat je zo gereageerd hebt!!!

hopelijk maken die 3 arme konijntjes het goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dit erg om te lezen! Ik heb mijn snickers nu een jaar en een paar maanden geleden gekocht! DIt is trouwens ook de eerste en laatste keer dat ik zowiezo een konijn bij een winkel kocht! Mijn tweede nijn komt netjes van een goede fokker af. Maar als ik nu zie hoe snickers nu is, heel bang en schichtig terwijl mijn andere nijn dat helemaal niet heeft. Schandalig gewoon. Ik ben blij dat mijn ogen hier een jaar geleden geopend zijn!

En mijn complimenten hoe je gehandeld hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .