Ga naar inhoud

Een eet meer dan de andere


MichelleloveElmo

Aanbevolen berichten

Sandy en Benji zitten nu nog apart in afwachting van Banji's castratie.

Nu heb ik echter een vraag voor als ze bij elkaar gaan.

Benji eet zijn voer gewoon rustig op verdeeld over de hele dag (weegt ongever een kilo en ruim 4 maanden oud) en krijgt 2 keer 25 gram biks.

Sandy eet haar voer in een keer op (weegt 1200 gram is nog net geen 4 maanden) krijgt ook 2 keer 25 gram biks.

Hoe moet dat als ze bij elkaar zitten. Ik ben bang dat Sandy dan Benji's portie voer op eet.

Ideeen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goeie vraag! Je konijntjes zijn allebei ook nog ongeveer even groot en zwaar.

Ik heb een voedster van 7 jaar oud en zij is altijd al een "moeilijke" eter geweest. Ze is nooit echt dol op eten geweest en doet gerust met haar voer 24 uur over. Ze is ook ietjes te mager.

We hebben een half jaar geleden franse hangoor ram gekoppeld aan Konijn. Breezer (fh) is een echte vreter en eet echt alles zo snel mogelijk op. Dus we waren bang dat Konijn zo heel erg ondervoedt zou raken. We bedachten een oplossing en hebben in het hok een soort nachthok gemaakt met een ingang waar alleen zij er door heen past. Konijn is maar een rasloze dwergkonijn en breezer is een konijn van minstens 6 kilo. Dus zo kan Konijn gewoon op haar gemak eten en kan ik zo beter controleren of ze "goed" eet.

Het voer van Breezer vindt Konijn niet lekker. Ze krijgen beide dus andere soort voer.

Misschien moet je je konijn die rustig voer eet af en toe apart zetten zodat ze kan eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dat een goed idee is he en weet ook niet of je zoveel tijd hebt. Misschien kan je het voer voor de konijnen verdelen over 4 keer per dag. Dat ze dus elke keer kleine beetjes krijgen zodat je konijn misschien wel haar portie eten op krijgt?

Verder natuurlijk onbeperkt hooi geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het inderdaad eerst gewoon proberen voordat je vanalles gaat regelen.

Onze koppels zijn nog al verschillend qua formaat (3.5kg met 1 kg konijn, en 5.5 kg met 1.5 kg konijn...), maar dat gaat ook goed. Het konijn van 3.5kg is nogal een vreetzak dus ik was bang dat het dwergje van 1 kg niet aan zn voer zou komen, maar dit gaat prima. Nu heeft die ook minder nodig.. en dat gaat bij jou niet op.

Hopelijk regelen ze het gewoon zelf straks! Gewoon proberen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .