Ga naar inhoud

Bang


Danja

Aanbevolen berichten

Hoi, in een ander topic had ik al verteld dat 1 van mijn konijntjes heel agressief had gedaan naar de vrouw die op hem paste.Dat heeft hij nooit eerder gedaan en hij doet het ook niet tegen mij, maar hij doet nu wel heel dominant en agressief naar mijn vriend, hij hangt hem niet in de vingers maar vliegt wel op hem af met zijn staartje heel ver omhoog, gromt en als mijn vriend zijn hand daar zou houden zou hij misschien wel bijten. Ook valt hij zijn speelbal aan.

Verder zijn de nijntjes allemaal heel bang. Vooral dat Noëlle ook zo bang is baart me zorgen, zij is normaal echt het tamste konijntje dat er is, brutaal, hupt rond alsof ze een stoer hondje is, vindt oppakken geen probleem. Dat ze weer even moeten wennen snap ik wel maar ik ben er nu al weer bijna een week en ze zijn echt heel bang van me. Gisteren moest mijn vriend nog wat ophalen bij de mevrouw die opgepast heeft en toen heeft hij haar gevraagd hoe ze hen gekamt heeft, en wat blijkt is dat ze ze dus ruw behandeld heeft, ze heeft ze in hun nekvel omhoog gehouden om ze goed te kunnen kammen en de buikjes te doen.Ik was al bang dat ze ze ruw behandeld had, daarom heb ik ze tot nu toe nog niet gekamd om ze wat tijd te geven, maar ze zullen er binnenkort wel weer aan moeten geloven. Ik vind het echt heel zielig voor ze en ik ben bang dat ze zich nu helemaal niet meer willen laten kammen. Ik heb altijd heel voorzichtig gedaan zodat ze geen hekel zouden krijgen aan kammen en dan nu dit helaas.Maar ze bedoelde het niet kwaad hoor.

Kan die angst bij hen nog weer overgaan? Of zal het waarschijnlijk niet meer zo worden als eerst?

Ik merk wel aan ze dat ze mij wel meer vertrouwen dan anderen maar toch zijn ze erg bangig.

Ik doe nu gewoon heel rustig en voorzichtig tegen ze maar zijn er nog dingen die ik kan doen om ze te helpen?

Ik heb hier wel eens gelezen dat konijnen heel snel nare dingen vergeten, is dat zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vergeten te vragen, kan het zijn dat hij zo agressief doet mede doordat hij vrij ruw is aangepakt? Ik dacht in eerste instantie dat het kwam door een kleiner hok, maar dit kan natuurlijk ook meegespeeld hebben.

Ik wist niet dat zij ze in het nekvel zou pakken met het kammen hoor. Ze zei dat ze vaker konijnen had gekamt, alleen ik had dus niet gevraagd hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow...dat klinkt niet best...

Neen, konijnen vergeten erge dingen net helemaal niet... je kan enkel met heel veel geduld hun gedrag weer bijsturen...

Feit dat er naar je vriend bijna gebeten werd, doet me vermoeden dat er misschien een man is bij geweest die mogelijk nog erger was dan de vrouw...

Behandel ze weer als nieuwe konijntjes, dus hop op je buik op de vloer en hen weer langzaam aan je laten wennen...

Goed bedoelen, dit kan echt niet hoor, als je dieren zo van deze persoon terugkomen was daar wel degelijk iets mis! De tweeling heb ik 3 weken mee naar België gesleept ,daar zijn ze 2 weken bij mijn ouders tot 3 vierkante meter beperkt geweest, plus een hond er bij en dan weer terug 8 u in de auto naar Genève...heel veel stress dus en ze zijn echt zichzelf gebleven hoor! Waren niet bang van ons of wat dan ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Caroline daar was ik al bang voor, andere dieren en mensen vergeten nare dingen ook juist niet snel:( Ik vind het gek dat hij zo doet naar Laurens(mijn vriend) omdat die vrouw voor hem gezorgd heeft en ze zegt dat zij hem gekamt heeft, maar haar man is aan het klussen daarnaast dus misschien dat hij zich er mee bemoeid heeft.Maar hij was altijd al bang voor anderen en niet voor mij dus misschien is het toeval dat hij toevallig een man bijt, mijn vriend dus. Als ik dit geweten had had ik ze daar uiteraard niet gebracht:( Ze is wel heel gek met haar eigen dieren en ik kan me niet voorstellen dat ze ze met opzet pijn heeft gedaan of bang gemaakt, misschien wel uit onwetendheid. Ze heeft ze bijv. ook meer biks gegeven dan ik gezegd had omdat ze het zielig vond.Ook niet echt slim, ze blijkt nogal eigenwijs:grrrrrr: Ik zal ze inderdaad weer heel voorzichtig benaderen, maar vanavond zal ik ze toch weer moeten kammen, maar ook dat zal ik extra voorzichtig doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een idee om ze even wat starr of bethelehem van bachbloessems door hun water te doen...

Het is puur natuurlijk en baad het niet schaad het niet.... Die starr of bethelehem zou helpen konijnen "traumatische"of vervelende situaties te doen vergeten...

Maar wat een gedoe heb je ervan zeg.... Heel vervelend dat het zo is meten gaan... Denk je dat je ze goed verzorgd hebt achtergelaten.

Maar nthoud wel ook goed dat je konijnen jouw geur na twee weken toch wel kwijt even kwijt zijn en daar dus ook weer even aan moeten wennen.

Ik zou ze idd ook behandelen als nieuwe konijnen en veel tijd steken in de heropbouw van jullie band...

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat dit allemaal gebeurd is zeg!

Ik denk dat het idd gewoon tijd kost om het vertrouwen weer op te bouwen.

Mijn vorige rammetje was trouwens ook een enorme draak hoor tegen anderen. Die heeft meer dan eens gebeten naar de mensen die hem kwamen verzorgen tijdens de vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihi misschien is die van mij ook gewoon een draak:p

Ik vind het heel sneu voor ze dat ze zo geschrokken zijn, maar vind het zelf ook jammer dat ik weer opnieuw moet beginnen. Ik behandel ze nu als "nieuwe" konijntjes en hoop dat ze snel weer vertrouwen krijgen. Aan Oscar(Fuz) kan ik wel merken dat hij me wel kent, hij is echt heel erg bang en schrikkerig, maar komt toch iedere keer kijken als ik langskom, of als ik naast zijn ren zit. En soms staat hij het toe dat ik hem zachtjes over zijn kopje aai, en toen heeft hij me ook gelikt:love:. Ik heb het idee dat hij wel graag geaaid wil worden maar dus telkens zo schrikkerig is.Hij is altijd een erg aaibaar konijntje geweest:yes:. Het is een begin en ik zal hem telkens voorzichtig benaderen en aaien als hij dat goed vindt. Idem voor de rest. Floris heeft er trouwens het minst last van, was eerst ook wat banger(hij moest waarschijnlijk weer even wennen) maar nu weer normaal, hij is ook de enige die niet gekamd hoeft te worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was bang dat het met Noëlle nooit meer goed zou komen, zo bang dat ze was, iedere keer verstoppen etc. maar eergisteren mocht ik haar aaien!:D En ze heeft toen biksjes uit mijn hand gegeten!:yes: Zo ineens, ik was helemaal superenthousiast:bounce::bounce::bounce:! Gisteravond toen ik mijn hand in haar ren hield ging ze eraan snuffelen en ze leek helemaal niet bang dus toen heb ik haar op schoot genomen, en wat schetst mijn verbazing, ze heeft 1.5 uur bij mij op de bank gezeten!:mdr: Ze was helemaal ontspannen, liet zich lekker aaien, maakt zelfs van die maal geluidjes en later leek het wel alsof ze op mijn buik in slaap was gevallen!! Ik ben echt heel verbaasd dat ze dit nu allemaal in 1x goed vindt, als je kijkt naar hoe bang ze was...ik weet niet of dit nu permanent weer zo is, maar ik ben in elk geval heel blij, en zij ziet er ook vrolijker uit!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .