Ga naar inhoud

te weinig biks??


pukky

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje heb verschillende berichten al gelezen maar daar lees ik alles over de hoeveelheid biks. Maar luister...

Ik heb twee konijntjes 10 weken ongeveer en die krijgen ss maar ze eten maar over een dag en nacht genomen maar 60 gram voor twee konijntjes.

Meestal is het bakje nog niet op als ik alweer vers erin wil doen. Ze krijgen verder wel al veel groentens denk ik, ze reageren daar heel goed op.

Ze krijgen dus 30 gram ss 4 blaadjes witlof, 2 speziebonen, schijfje komkommer, 4 blaadjes basilicum, en een klein worteltje..(Dit is keer 2 voor het andere konijn)

Maar is dit wel goed want ik lees hele andere hoeveelheden biks..

Wie kan mij helpen ???

Ps ze zijn trouwens heel levendig vooral tegen de avond, hebben alleen wel veel blindedarmkeutels...zie ik regelmatig overal liggen..

klimrektweekleinwe3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn krijgen ze gewoon onbeperkt biks ('s ochtends en 's avonds bakje bijvullen), 1 appeltje of worteltje per konijn per dag en onbeperkt hooi. Als je overal die keutels ziet liggen, zou ik als ik jou was wat minder groente geven, genoeg hooi en inderdaad geen bonen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Volgens mij is onbeperkt biks alleen voor jonge konijntjes, als ik mij niet vergis tot een maand of 4 onberkt biks daarna afbouwen tot 25 gram biks per kilo volwassen konijn. Bij SS is dit weer minder volgens mij 20 gram SS per kilo volwassen konijn (maar dat weet ik niet zeker). Misschien heb ik het mis dan moeten de echte kenners mij verbeteren/aanvullen.

Blinde darm keutels vinden geeft wel aan dat je konijn te veel biks eet anders laat hij zijn keutels niet liggen.

zie Voeding van een konijn en

Hier staat de link naar welke groentes goed zijn voor je konijntjes:

Giftige en veilige planten voor konijnen

Hier staat precies wat een konijn moet eten.

Succes

Groetjes

marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Volgens mij is onbeperkt biks alleen voor jonge konijntjes, als ik mij niet vergis tot een maand of 4 onberkt biks daarna afbouwen tot 25 gram biks per kilo volwassen konijn. Bij SS is dit weer minder volgens mij 20 gram SS per kilo volwassen konijn (maar dat weet ik niet zeker). Misschien heb ik het mis dan moeten de echte kenners mij verbeteren/aanvullen.

Blinde darm keutels vinden geeft wel aan dat je konijn te veel biks eet anders laat hij zijn keutels niet liggen.

zie Voeding van een konijn en

Hier staat de link naar welke groentes goed zijn voor je konijntjes:

Giftige en veilige planten voor konijnen

Hier staat precies wat een konijn moet eten.

Succes

Groetjes

marleen

Niets te verbeteren!

Wel een aanvulling: bd kunnen hier ook te maken hebben met de bonen of teveel wortel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn krijgen ze gewoon onbeperkt biks ('s ochtends en 's avonds bakje bijvullen), 1 appeltje of worteltje per konijn per dag en onbeperkt hooi. Als je overal die keutels ziet liggen, zou ik als ik jou was wat minder groente geven, genoeg hooi en inderdaad geen bonen!

onbeperkt is niet goed! en als ze de blinddedarm keutels niet opeten moet je normaal gesproken minder biks geven!

iik heb je nu al een paar keer gezegt dus luister A.U.B even naar mij joelle!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

onbeperkt is niet goed! en als ze de blinddedarm keutels niet opeten moet je normaal gesproken minder biks geven!

iik heb je nu al een paar keer gezegt dus luister A.U.B even naar mij joelle!!!

Volgens mij kan je dat ook wat vriendelijker zeggen, het viel me ook al op bij een paar andere topics.

(Sorry dat ik off-topic ben, maar dit moest ik even kwijt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn krijgen ze gewoon onbeperkt biks ('s ochtends en 's avonds bakje bijvullen), 1 appeltje of worteltje per konijn per dag en onbeperkt hooi. Als je overal die keutels ziet liggen, zou ik als ik jou was wat minder groente geven, genoeg hooi en inderdaad geen bonen!

1 appeltje per dag is veels te veel.

Appels bevatten veel suikers en dit is niet goed voor je konijnen.

Geven met mate en niet elke dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOU SORRY Joelle

Ik denk dat we een ding voor ogen moetne houden mensen die hier op deze site zitten dat die echt allemaal het beste voorhebben met hun kleine vriendjes.

IK WEL in ieder geval en als dat dan betekent dat soms je iets meer dezelfde uitleg moet geven helaas maar het is wel voor het konijntje moet je maar denken het beste.

Maar nog even terug te komen ik lees idd dat het telkens om te veel biks gaat die blindedarmkeutels maar ik maak me echt een beetje zorgen over de hoeveelheid als je dus jullie rekensom moet geloven dan krijgen (ze wiloen echt niet meer) te weinig ze zitten nu aan de 30 gram ss per dag/nacht...????????

Graag jullie reactie hier weer op.

Groetjes van een beginneling maar al wel gelijk konijnen gek Pukky

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb momenteel ook een kleintje zitten en ik merk ook dat hij niet alles op eet ook al krijgt hij maar heel weinig. Misschien moet je minder groen geven?

naar mijn idee is je hoeveelheid groen vrij veel voor zo een kleintje..

Maargoed, ik weet niet hoe anderen daar over denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOU SORRY Joelle

Ik denk dat we een ding voor ogen moetne houden mensen die hier op deze site zitten dat die echt allemaal het beste voorhebben met hun kleine vriendjes.

IK WEL in ieder geval en als dat dan betekent dat soms je iets meer dezelfde uitleg moet geven helaas maar het is wel voor het konijntje moet je maar denken het beste.

Maar nog even terug te komen ik lees idd dat het telkens om te veel biks gaat die blindedarmkeutels maar ik maak me echt een beetje zorgen over de hoeveelheid als je dus jullie rekensom moet geloven dan krijgen (ze wiloen echt niet meer) te weinig ze zitten nu aan de 30 gram ss per dag/nacht...????????

Graag jullie reactie hier weer op.

Groetjes van een beginneling maar al wel gelijk konijnen gek Pukky

Wat ss betreft moet je rekenen naar +-20gr per kilo lichaamsgewicht op volwassen leeftijd. Als je dierenwinkel konijntjes hebt, reken dan op rond de 2 kg nu. Dat betekend 40 gr per konijn per dag.

Als ze jong zijn ,mogen ze idd onbeperkt biks, maar dit moet je een beetje nuanceren. Het is niet de bedoeling dat ze wennen aan 100 gr biks per dag en zo hun hooi en groen laten staan bv... En vooral geen aanleg voor overgewicht creeëren van bij het begin. Je moet dus een beetje zoeken naar een goed evenwicht... Begin gewoon eens met 40 gr per dag te geven en kijk of ze dat opeten. Doen ze dat niet en/of zie je nog steeds bd's dan geef je wat minder. Eten ze over een paar weken in 1 keer alles op, geef een beetje meer en zo zie je verder. Weeg ze ook af en toe eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .