Ga naar inhoud

Isis eet niet!


Miss Tigger

Aanbevolen berichten

Zoals eerder verteld wilden wij een vriendinnetje hebben voor mellow, we hadden al een op het oog. Nah goed vandaag gaan kijken (ze was nu oud genoeg om weg te mogen bij de moeder, dus 8 a 9 weken)

We kwamen thuis en het vrouwtje liet zich al heel gemakkelijk pakken zonder te spartelen ofzo...vreemd.

Op de arm gezet om haar naar haar reismandje te brengen (we moesten nog even naar de winkel en ik stond erop dat ze eerst even in het reismandje ging tot we terug waren van de winkel, zodat als we mellow en Isis bij elkaar zouden zetten dat we ze in de gaten konden houden).

Ik zet isis in het mandje, heb ik een natte vlek op mijn mouw, even naar haar neusje gekeken vies (vreemd dit zat er niet in de winkel).

Dus wij meteen naar de DA, ze had nog niet gekeuteld!!! Dit kan niet want ze zit al een half uurtje in dat mandje op een handdoek!!

Meteen de DA ernaar laten kijken, ja ze had een hard buikje moesten we morgen maar even mee terug komen :O

Ik heb haar nog niets zien eten geen hooi of biks.

Dus ik wilde haar gaan dwangvoeren, dat ze zeker iets te eten krijgt dat het darmstelstel niet stil valt, Maar wat kan ik haar het beste geven?

Een bikspapje van Science selective of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet je morgen pas terug komen? Heeft ze helemaal niks gehad aan medicijnen? En was haar buik hard van bijv gas of van een verstopping? Ik vind het een beetje vreemd klinken zo, als er iets aan de hand is moet je niet wachten tot morgen maar snel naar een da met verstand van konijnen.

Edit: een bikspapje is volgens mij niet zo slim als het om een verstopping gaat, volgens mij maak je het dan alleen maar erger.

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja de DA is ook erg wazig (zeker voor een konijnkundige DA, staat aangeschreven op dit forum).

Hij keek ernaar, zei dat het buikje wat hard was.

Heeft Isis een injectie gegeven daar moest zij actiever van worden (joost mag weten waar het voor was)

Voor het vieze neusje heeft hij nix gedaan (het beestje niest ook niet en het neusje is ook niet meer vies, had het schoongemaakt met een zoutoplossing)

Tsja en van die verstopping daar moesten we morgen maar weer mee terug komen.

Ik vond het echt een staaltje onkunde, en echt een lompe vent!

Ik heb Isis net het bikspapje gegeven, ze at het ook op op wat tegensputteling na.

Ze hupte ook vrolijk rond, duwde ook overal tegen met het neusje.

Heb haar weer even terug gezet in de kooi, en daar hupte ze ook weer rond en begon ze spontaan van haar ss te eten!!

Heb wel een bakje water neergezet zodat ze makkelijker kan drinken nu.

Hebben net wel wat klitjes weg gehaald vooral bij haar poepertje.

Ze heeft langere haren, dus heb dat ook even schoongemaakt met een toetenveger.

verder is het echt een pluizenbolletje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze had inderdaad een beetje een vies neusje, maar ze niest niet heeft nu ook geen enkele keer een vies neusje/pootjes gehad. En ze eet nu heel goed, ook haar witlof en de echina force en hooi.

Ze was de eerste dag vrij gestressed denk ik ze was de dag voordat wij haar kwamen halen pas bij de winkel gebracht door de fokker zei de vrouw. En het was al bang toen het opgepakt werd in de winkel, dus die heeft gewoon schrik gehad.

Ze eet nu goed, komt voorzichtig snuffelen aan je vinger als je die de kooi insteekt.

Als je je hand in de kooi doet komt ze snuffelen en duwt ze heel voorzichtig met de neus ertegen, het maakt al wat voorzichtige binkies en het loopt gewoon rond in de kooi. Het is alleen nog een beetje bang als je hardere geluiden maakt.

Wel schattig als het binkies maakt, met die hangoren :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer zo'n mooi voorbeeld van hoe de dierenwinkels liegen over de leeftijd van jonge konijntjes. Ik weet dat het erg off topic is, maar ik vraag me toch af waarom je het konijntje in een dierenwinkel bent gaan halen. Je zit nu al even op BB, je zou nu toch inmiddels kunnen weten dat dat niet erg verstandig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .