Ga naar inhoud

drinken


straaloogje

Aanbevolen berichten

Ik heb het zelf bijgehouden met een soort van logboekje, wat Luna at en dronk.

(in eerste in stantie omdat hij ziek was en dat we zo makkelijk konden bijhouden of en hoeveel hij at en dronk). Hij drinkt gemiddeld 25/50 ml per dag, het is een middelgroot konijntje van nu bijna 4 maanden oud.

Wij hadden een bunnyflesje, maar dat tuitje was gewoon echt te kort! :s kwam amper in de kooi dat tuitje.

Hebben maar zo'n fles gekocht dat bij de andere konijntjes bij de kooi erbij zat.

Dus de kleinste (mellow) heeft nu een fles van 1 liter haha, word toch wel wekelijks goed schoongemaakt, ookal zit hij binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, want ik heb nu een flesje van 250 ml, is dat goed?

Ja die heb ik ook !!

Ik ververs het wel elke dag, aangezien ik toch z'n voer bijvul, wc schoonmaak, alles weer rechtleg kan ik net zo goed het flesje meenemen.

Tijger drinkt ongeveer 100 ml op een dag. Maar dan loopt hij het grootste gedeelte vd dag buiten en krijgt hij groenvoer zoals witlof en komkommer.

Hij is nu 5,5 maand geloof ik !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ralph, onze franse hangoor, had eerst een drinkbakje, maar daar hingen zijn orden altijd in te weken.

Dan maar een fles omhoog gehangen. Die is 1 liter groot en dagelijks drinkt hij, afhankelijk van wat hij eet, zo'n 250ml à 500 ml. Naarmate dat hij groter wordt zal de hoeveelheid dat hij drinkt waarschijnlijk wel stijgen.

Het formaat van de fles hangt uiteraard af van het formaat van je konijn. Ralph is 11 weken maar inmiddels al een dikke 2,6kg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .