Ga naar inhoud

Gevoelige darmen


Miranda70

Aanbevolen berichten

Wij hebben 3 konijnen, waaronder 2 hangoren. Sinds een aantal weken probeer ik ze te laten wennen aan groenvoer. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lijkt alsof vooral onze oudste hangoor erg gevoelige darmen heeft. Ik heb al witlof, wortelloof, peterselie, wilgentak en andijvie geprobeerd. Ook als ik het in kleine hoeveelheden geven (ter grootte van een postzegel) raakt ze al aan de diarrree. Ongeveer een half uur nadat ik de groente gegeven heb is ze al aan de diarree. Dat duurt meestal een aantal uur en dan is het weer over. Kan ik nu beter helemaal geen groenvoer meer geven? Vind ik ook een beetje zielig voor ons andere konijn die er wel tegen kan (geen hangoor) maar ze zitten bij elkaar dus het is een beetje moeilijk om de een wel te geven en de ander niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het best mogelijk dat wormen reageren op bepaalde soorten groen. Wat volgens mij gewoon niet normaal is,is dat ze van zo kleine hoeveelheden zo snel diaree krijgt. Volgens mij is er dus mogelijk een andere oorzaak. Sommige konijnen kunnen idd slecht tegen bepaalde soorten groen, maar dit is echt extreem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft ongeveer een maand geleden maden gehad. Ze heeft toen verschillende medicijnen gehad, misschien heeft dat er iets mee te maken? Ik denk dat ik toch maar even ga stoppen met groenvoer, want ik ben bang dat ze weer maden krijgt. Binnenkort moeten we toch naar de DA i.v.m. inentingen kan ik gelijk navragen i.v.m. wormen. Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .