Ga naar inhoud

groente???


Blackyy

Aanbevolen berichten

hallo,

mijn konijn krijgt meestal niet zoveel groenten, maar nu las ik dat dit wel moest.

mijn vraag is nu: kan ik supermarkt-groenten geven? die groenten in een zak? uit de koeling, kennen jullie dat, geen wokgroente, maar gewone. kan ik daar elke dag een bakje van geven + biks?

is dat goed?

er zit in:

kool, prei, taugé en peen.

kan ik dit allemaal geven? zo niet, wat moet er dan wel inzitten? dan koop ik dat. soms krijgt ie dan ook een stukje wortel erbij of een blaadje sla.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verser en hoe meer in zijn oorspronkelijke vorm, hoe beter.

Ze moeten ook nog wat moeite moeten doen voor hun eten hè...

In zo'n zak zitten inderdaad groenten die niet goed zijn, daarenboven, wie weet wat zit er nog bij, ik vertrouw zo'n zak niet voor mezelf, laat staan mijn konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay bedankt! Die van ons krijgen 3 keer per week een worel (de twee die samen lopen in het hok) en die zijn niet dik, de andere lusten het niet zo graag en krijgen 1 keer per week een stukje brood en verder alleen biks en HEEEL soms sla of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer die groente wat meer te geven, wel langzaam opbouwen natuurlijk !!

Konijnen vinden hooi en groente's namelijk het lekkerste van allemaal.

Biks is gewoon een soort van vervanging.

In de natuur groeien ook geen biks haha ;)

Witlof en andijvie zijn de echte aanraders, daar is elk konijn zowat dol op !

Begin gewoon met de grote van een postzegel en zo bouw je het langzaam aan op..

Wortel en appel kun je beter beperken tot 1 a 2 keer per week een klein stukje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of de groene zooi van de bospenen. kan je (als je er bij de supermarkt om vraagt) zo gratis meekrijgen (althans, ik wel!). En anders eens op de markt vragen of ze nog groenten hebben die geschikt zijn voor konijen. Kreeg laatst (beetje ana het einde van de dag) ruim een halve kilo mee. OK niet alles was meer goed, maar het was wel gratis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen ook weleens een stukje brood hoor, vinden ze heerlijk.

Verder geef ik mijn konijnen 2 maal daags een groentenschotel. Nu in de zomer spaar ik kosten uit en geef 1 keer per dag een groentenschotel en 1 keer per dag lekker vers gras.

Ik geef:

Andijvie, witlof, boerenkool, 1 spruitje, Paksoy, stukje wortel, wortelloof, af en toe paprika, peterselie, stukje appel, tomaat enz.

Verder hooi en weinig biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .