Ga naar inhoud

maden


teddy widder

Aanbevolen berichten

Sorry ik lees dit nu pas,

oow wat erg voor je konijn, ja maden zijn echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, met maden moet je er echt snel bij zijn, ik heb er al zo'n 2 aan verloren, echt niet leuk!

Ben blij te horen dat het toch al wat beter gaat & je geen maden meer kan zien.

Wat raar toch het is toch nu niet echt zo warm geweest voor aantrek van die vliegen voor eitjes te leggen, regelmatig controleren op maden, beter voorkomen dan genezen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

:P:p hier ben ik weer

vanmorgen naar de dierenarts geweest en zag er goed uit

geen maden meer kunnen vinden

ze heeft een prikje gekregen voor maden luizen en vlooien en wormen

de dierenarts zei we pakken het héél goed aan

2 dagen appart zetten en de maden die er uit komen meteen verwijderen uit het hok

ze zit nu in een hok met een schuiflade dus ik kan ze meteen verwijderen

meteen overgestapt op biks want dat was beter

het hok heb ik goed schoon gemaakt met badedas dat was het beste

(onschuldigste voor de konijnen) ontsmettingsmiddel

zo nu wachten we het maar af hoe het gaat en als het niet goed gaat

ben ik razaend snel weer terug trouwens bedankt voor alle steun en begrippen van jullie

je mag gerust weten dat ik slecht geslapen heb vannacht

ben een paar keer gaan kijken

grt teddy widder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij nu alleen nog afvraag.....

Hoe heefthet bij je konijn tot een maden besmetting kunnen komen? Had ze diarree en was dr kont dus vies? Was het hok vies? Was ze vochtig van nderen?

Want nu de maden dus, hopenlijk, allemaal weg zijn zul je je denk ik wel even moeten afvragen waar dit deoor gekomen is. Zo kun je het in de toekomst proberen te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf eerst gemengd voor nu ben ik het aan het afbouwen door over te gaan naar biks

dit was volgens de dierenarts beter

het gaat al wat beter met haar

ik hou haar scherp in de gaten

Het hok is prima schoon daar zorg ik altijd voor Maar haar moeder zit bij haar ( nu niet meer natuurlijk ) en die had 1 dag last van diaree.

misschien was dat wel de oorzaak en als er dan een klein wondje zit dan was het meteen raak zei de dierenarts

hoe het prikje heet weet ik niet maar ik hoop wel dat dat helpt

Als je het perce wilt weten moet ik het navragen

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh...hebben we het nu over wormen of maden? Als ik je commentaar van de DA lees, denk ik toch eerder aan wormen... maden komen er nl niet uit...die vreten zich een weg naar binnen....wormen komen er wel uit na behandeling. Maden moeten volgens mij verwijderd worden...of klopt dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er kwamen kleine beestjes uit de anus

die heb ik verwijderd er was een wondje bij haar geslachtsdeel met kleine

gaatjes erin

of dit nu maden of wormen zijn geweest dat weet ik niet maar de dierenarts heeft het zekere voor het onzekere genomen

én de gezondheid van een dier gaat boven alles of niet soms ?

grt teddy widder

:bounce::bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn heeft ongeveer een maand geleden ook maden gehad. Ze heeft toen ook een spuitje gehad dat de maden schijnt te doden die naar binnen zijn gekropen. Gelukkig maar want de volgende dag had ze nog steeds maden (boven haar staart waar de DA en wijzelf ook niet gekeken hadden (dat was voor ik op BB kwam)). Ze heeft veel pijn gehad en een paar dagen heel slecht gegeten en gedronken. Wij hebben haar toen met het spuitje van de medicijnen bijgevoerd en water gegeven. Gelukkig is ze er nu weer bovenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .