Ga naar inhoud

Hibiscus wel/niet giftig voor konijn?


Wim en Esther

Aanbevolen berichten

We willen onze konijnen een nieuwe plek in de tuin gaan geven na de verbouwing van ons huis. We hebben onze zijtuin op het oog, waar ook een prachtige hibiscushaag (ook wel Chinese roos genoemd) groeit.

Wie weet of deze heester veilig is voor konijnen? Tot nu toe hebben we nergens kunnen lezen dat dit giftig is, maar ook niet dat de hibiscis 'konijnveilig' is.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het pas geleden nog opgezocht omdat ik ook een hibiscus heb staan. Het is giftig in grote hoeveelheden, en veilig in kleine hoeveelheden. Mensen kunnen trouwens gewoon de bloemen opeten :yes: Of het lekker is weet ik niet, nooit geprobeerd, maar gesuikerd is het een leuke garnering. Nou ja, dit is nogal off topic. Ik denk dat je je konijnen veilig kunt huisvesten daar als je een stuk gaas voor de heg plaatst. Dan kunnen ze er iig niet teveel van eten, en sowieso moet je het afschermen zodat ze er niet door kunnen ontsnappen. In de herfst zou ik dan wel oppassen, als de struik zijn blaadjes verliest en die vallen in de ren dan zouden ze er wel veel van kunnen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

!! ik weet het niet 100% zeker !! maar volgens mij is dat wel giftig. alle hagen zijn toch giftig voor konijnen???????????

Nee, niet alle hagen zijn giftig. Een haag is geen plantensoort, het is een bepaalde snoeivorm. Je kunt dus met heel veel verschillende soorten planten een haag maken. Vaak worden coniferen, taxus, laurier of liguster gebruikt die inderdaad hardstikke giftig zijn. Maar bijvoorbeeld ook de beuk die weer veilig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Ik heb het pas geleden nog opgezocht omdat ik ook een hibiscus heb staan. Het is giftig in grote hoeveelheden, en veilig in kleine hoeveelheden. Mensen kunnen trouwens gewoon de bloemen opeten :yes: Of het lekker is weet ik niet, nooit geprobeerd, maar gesuikerd is het een leuke garnering. Nou ja, dit is nogal off topic. Ik denk dat je je konijnen veilig kunt huisvesten daar als je een stuk gaas voor de heg plaatst. Dan kunnen ze er iig niet teveel van eten, en sowieso moet je het afschermen zodat ze er niet door kunnen ontsnappen. In de herfst zou ik dan wel oppassen, als de struik zijn blaadjes verliest en die vallen in de ren dan zouden ze er wel veel van kunnen eten.

Upjee, was ff opzoek of ze dat mochten.

Hoeveel mag een konijn max. van deze plant in de week?

Mogen ook de bloemen?

Wij hebben ze hier veel :) vooral de rode soorten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in grotere hoeveelheden giftig is zou ik het niet als dagelijks/wekelijks voer gaan geven. Het is misschien niet erg als ze af en toe een blaadje binnenkrijgen zoals bij Wim&Esther, maar ik zou het niet expres gaan voeren, dat lijkt me echt niet de bedoeling.

Verder is dit een oud topic,dus ik denk dat er zo wel een slotje op komt. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .