Ga naar inhoud

biks voor FH en 2 peking widders


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

In principe wil ik mijn FH en de Peking Widders apart houden.

Maar als ik besluit om ze samen te zetten (onder voorbehoud dat dat natuurlijk lukt) Hoe moet ik de biks dan geven.

Alles in 1 bak of verdelen over 3 bakjes. Dus voor ieder één bakje....

A.s zaterdag ga ik mijn FH ophalen. Hoeveel voer mag ze eigenlijk hebben...tot een x-aantal maanden ook onbeperkt of mag ze ook maar 25 gram per kilo volwassen gewicht (ca. 5,5 kilo)

Bedankt alvast voor het beantwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

180 gram biks voor een fh, weeg haar even zodra je haar hebt dan kan je bijhouden of ze mooi groeit.

Ik heb zelf geen pekings dus kan niks van hun algemene karakter zeggen, maar ik zou ze niet bij elkaar zetten.

Voornamelijk omdat het ook problemen geeft met voeren, de franse eten meestal over een halve dag hun eten op, waardoor de pekings dus de kans krijgen veels te veel te eten.

Daarnaast kan je beter een fransoos voedster met een gecastreerde ram houden dan er ook nog een voedster van een kleiner ras bij te zetten.

Kleinere rammen accepteren ze wel, maar vaak kleinere voedsters niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de FH kan ik gewoon 1x ('s ochtends) 180 gram voer voorzetten. (de widders geef ik nl s'ochtends 70 gram en s'avonds 70 gram biks)

wat betreft het koppellen... zou ik het wel kunnen proberen en als het niet lukt de kleine voedster een nieuw vriendje geven

aangepast door Mirrin&Catootje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Milou mijn jonge fransoos hier krijgt ook 1 maal per dag 180gram, ze doet hier meestal de hele dag over.

Ik hoorde net van de fokster van onze FH dat ik haar de eerste 7 maanden onbeperkt biks moet geven.

En morgen, als we haar gehaald hebben mag ze 1 handje voer hebben. Natuurlijk met onbeperkt water en hooi!

Geven jullie dat ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even opsommen wat mijn fransoos in de groei krijgt elke dag.

Omdat ze iets mager was krijgt ze 200 gram biks in plaats van 180 gram.

Daarnaast krijgt ze elke dag:

- een halve witlof

- paar bladeren andijvie

- beetje ruccola

- stuk winterpeen

en eventueel nog wat andere groenten afhankelijk van wat ik hier kan krijgen

en af en toe een klein beetje gedroogd hard brood zeg 1 x per week

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zohee dat is aardig wat joh!

Ik denk dat ik idd gewoon de 180 gram biks ga geven. Eet ze dat op dan verhoog ik dat tot max 200 gram.

Daarbij zal ik haar dan langzaam aan laten wennen aan div. groenten.

Ik geef de konijnen niet elke dag groenten omdat ik dat gewoon vergeet. Maar zo

1 a 2 x per week toch zeker!

Zou dat dan voldoende zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .