Ga naar inhoud

omschakelen van ss naar havens biks, hoeveel?


YvonneH

Aanbevolen berichten

Misschien meer een vraag voor Cindy of mireille denk ik.

Ik ben nu bezig om Fuz over te zetten van ss naar havens (m5) maar nu weet ik effe niet hoeveel ik hem moet gaan geven. Hij woog een paar weken geleden rond de 2 kilo. Normaal eet hij 45 tot 50 gram ss per dag. Ik voel nu nog steeds duidelijk zijn ribben en heupen (iets meer de laatste tijd). Nu las ik in die andere discussie dat ss normaal 20 gram per kilo is en betekend dat nu dat ik hem dus wel 90 gram Havens moet gaan geven? Hij eet ook groen erbij, elke dag peterselie, 4 blaadjes witlof, een stengel bleekselderij, een dikke plak winterpeen wat selderij en aardig wat zonnepitjes door zijn voer. Hij eet trouwens weinig hooi maar dat heeft hij bijna altijd al gedaan.

Kan het zo zijn dat hij nog steeds niet uitgegroeid is? Wij hebben hem vanaf februari en toen was hij waarschijnlijk toch wel 3 maanden oud.

Ik ben benieuwd :yes:

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan zeker zijn dat hij nog in de groei is.

Voor een konijn van zijn formaat zou ik toch zeker 60 a 70 gram havens geven en als ie te mager blijft heeft hij gewoon meer nodig.

Rammen zijn vaak een uitzondering op de regel van zoveel gram per kilo.

De meeste nhd rammen hier krijgen bijna 2 keer zoveel als normaal om ze in goeie conditie te houden, rammen zijn vaak ook een stuk drukker dan voedsters

Ook de fransen rammen krijgen vaak meer dan de rest en dan nog is het moeilijk ze op conditie te houden.

Alleen de kleurdwerg rammen schijnen een normalere stofwisseling te hebben en zitten allemaal rond de normale hoeveelheid

aangepast door Mireille
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .