Ga naar inhoud

Zieke wilde konijnen gesignaleerd


heidi-77

Aanbevolen berichten

Vandaag heeft mijn vriend in de omgeving van Oss (richting Geffen bij het Woud), dode konijntjes zien liggen en zieke konijnen met dichte oogjes zien rondhuppelen.

Dit zijn wilde konijntjes, dus het zal of VHS of Myx zijn. Ik wilde jullie even waarschuwen. Mijn konijnen zitten binnen dus neem aan dat ze veilig zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh,, Dan kan inderdaad. Bij mensen die ik ken hebben een soort boerderijtje. En daar zijn ook erg veel wilde konijnen. En er lag er ook 1 dood. En nu ligt er daar ook nog is een dode kip. En daar zitten ook gewoon een eigen konijn wat van hun is. Maar dat kan inderdaad. Onze konijnen zijn net ingeent. Maar de dierenarts zegt dat het nu eigenlijk niet hoeft. Want we hebben net een nieuw konijn. En die wil ik eigenlijk in laten enten maar de dierenarts zegt dat het niet hoeft. Alleen in de Zomer. Ik snap het niet. En Ik woon in Uden en dat is redelijk dicht bij Oss. Maar bij ons zijn ook wilde konijnen in de buurt alleen ze komen niet in de tuin. Maar wij laten blijkbaar het nieuwe konijn wel inenten.

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd onze konijnen nog nooit in laten enten, maar sinds ik op deze site terecht ben gekomen en ik dit nu lees (wij wonen in Wijchen, ook niet zo ver van Oss) zit ik er toch over na te denken om dit z.s.m. te doen. Ons jongste konijn is trouwens zo'n 10 weken, mag deze al ingeent worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook nog NOOIT mijn konijnen laten inenten, maar toen ik op BB terecht kwam wel. Anders was het nooit gebeurd. Maar inenten is erg belangrijk. Voorral als er wilde konijnen in de buurt zijn. Bij mij zijn ze nog geen 1 km vandaan te zien. Maar ik denk dat je je konijn van 10 weken al kan laten inenten. Dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zitten binnen dus neem aan dat ze veilig zitten.

Konijnen die binnen zitten zijn ABSOLUUT NIET veilig voor myx en vhd!!! Myx wordt overgebracht door muggen, en vhd door direct contact maar ook door bijvoorbeeld besmette kleding en schoenen. Dus ook binnenkonijnen kunnen myx of vhd krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd onze konijnen nog nooit in laten enten, maar sinds ik op deze site terecht ben gekomen en ik dit nu lees (wij wonen in Wijchen, ook niet zo ver van Oss) zit ik er toch over na te denken om dit z.s.m. te doen. Ons jongste konijn is trouwens zo'n 10 weken, mag deze al ingeent worden?

Tegen vhd mag een konijn van 10 weken al ingeënt worden, dwergrassen wordt geadviseerd niet in te enten tegen myx tot ze drie maanden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simba is ingeent, Kiara wordt begin september ingeent, dan is ze oud genoeg.

Ik heb bij haar steeds een hor over haar hok zodat er geen muggen bij kunnen komen.

De plek waar mijn vriend het zag is gelukkig aan de andere kant van oss... maar het idee dat er zieke konijnen in de buurt zijn :s

aangepast door heidi-77
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .