Ga naar inhoud

probleemgevalletje met niezen en snotteren!!


pienokroon

Aanbevolen berichten

Hey iedereen.

ik weet dat hier niemand echt dierenarts is, maar toch eventjes een vraag omdat ik het niet echt meer weet !!!

Mijn konijn is een vlaamse reus, uit het asiel (jaar geleden) Hij zát in een mooie goede buitenren met groot hok, maar 1,5 week geleden had hij een kale nek, en ook last van maden. Dus ik naar dierenarts.... gelukkig was ik er echt op tijd bij, en is dát probleem opgelost (en nu zit hij binnen en laat ik hem los lopen in de keuken). Maar nu heb ik dus een ontzettend niezend en snotterend konijn. Dit zou snot kunnen zijn natuurlijk, maar na ruim 1,5 week met AB voor 'het andere probleem' zou dit dan niet minder moeten zijn ?

Of moet ik hem weer meenemen naar de dierenarts (vind hij trouwens helemaal niet erg!!)..... of is er een ander middeltje dat helpt tegen konijnenverkoudheid ???

kan iemand mij wat tips, suggesties, of wat dan ook geven ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

s inderdaad mischien n goed idee want ik heb toch t idee dat het erger is dan paar dagen geleden... Ik dacht mischien dat ik het zou kunnen oplossen met die AB die ik al had.... Maar dat is overduidelijk totaal NIET het geval......... Is 'snot' besmettelijk voor andere dieren (ik heb ook n hond.)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

owkeeee das echt wel heel fijn dat ik meteen zoveel reacties krijg...!!!!! (ookal zeggen ze eigenlijk allemaal hetzelfde, wat dan ook nog mijn eigen eerste ingeving was...) Kei fijn mensen dat jullie zo snel reageren !!!!!! heeft er iemand ervaring met 'snot' gevallen ? kan dit chronisch worden, gaat het over, duurt dat lang ? Dit is namelijk de eerste keer dat ik n snotterend konijn heb......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt allemaal goed hoor !!!!!! ik weet er zelf ook niets van, maar kan wél inschatten of het ernstig is of niet omdat ik de paraveterinaire opleiding in barneveld heb gedaan. maar omdat het mijn eigen konijn is, kijk ik daar absoluut niet 'objectief' tegenaan..........en ben ik net wat sneller geneigd om naar de dierenarts te rennen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hey,

Mijn konijn was constant aan het snotteren dus zocht ik effe op wat het kon zijn.

ik kwam op deze site en las je webblog.

ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan.

mijn konijn was een dwergkonijn , ik denk dat een vlaamse reus wel meer tegen een stootj kan.

deze avond is mijn konijn gestorven :frown:

dus ga maar naar de dierenarts.

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .