Ga naar inhoud

Hoofdpijn van de zorgen!


Debbie

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn voedster ook laten castreren. Tijdens de operatie heeft de dierenarts gekeken hoe de baarmoeder eruit zag. Omdat die al rood en geïrriteerd was is de baarmoeder er meteen ook uitgehaald. Het is idd een heftige operatie, het is handig als je dan vrij hebt. Maar ik ben altijd blij geweest dat ik het heb laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, ik heb Wilhelminapark in utrecht nogmaals gebeld en ook hun uitgelegd wat de meneer van de echo zei, en hun vinden ook dat het geen probleem moet zijn als ik 2 weken antibiotica geef en daarna de baarmoeder eruit laat halen, zeker omdat het zo rustig en miniscuul is.

Meteen de dag nadat ik terug ben heb ik een afspraak tussen 9 en 10 uur, en aangezien het een uur rijden is blijf ik met mijn moeder gewoon lekker in utrecht totdat ik Nijntje kan zien.

Ik heb myn moeder wel nodig om een beetje met beide benen op de grond te blijven staan, ik ben echt verdrietig, maar ik moet juist blij zijn dat ik er nu al achter ben gekomen, zoveel mensen hebben de pech hier na een paar jaar pas achter te komen. en ik kom er al achter zo snel dat het eigenlijk niet te zien is.

Nijntje is gelukkig ook in goede conditie, ze moet nog 4 worden en is absoluut niet te dik.. ze weegt 1360 gram en volgens de dierenarts perfect op gewicht. dat zal ook goed doen aan de operatie.

Ja, ik probeer mezelf wat moed in te praten want ik vind het allemaal zo eng, maar ik heb een topdierenarts waar ze nu geopereerd gaat worden en nu zal ik het eenmaal uit handen moeten geven, en vertrouwen op de kundigheid van die DA, waar ik overigens al het geloof in heb, na jullie verhalen, na het lezen van heel hun site en het spreken van deze mensen.

Ik hoop dat ik mijn hoofd nu wat rust kan geven, want ik slaap al bijna een maand super slecht van de zorgen, nu moet ik gewoon vertrouwen op wat de DA's mij hebben aangeraden.

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, net Nijntje,Binky,Brutus en Gizmo (mijn nijnen en onze 2 honden) naar mijn zus gebracht.

Dat blijft toch altijd even slikken, en zeker nu.. heb het er momenteel best moeilijk mee..

Nu zit ik dan op myn kamer en dan is er ineens een hele lege hoek.. geen lieve snuitjes die nieuwschierig opkijken, blehg!

Ze zijn wel bij de beste verzorgers die je maar kunt hebben. de hele koelkast staat volgestopt met wortelloof,witlof,andijvie,wortels,peterselie en spinazie dus hopelijk zullen ze me niet gaan missen!

Toen ik wegliep lagen ze al weer lekker tegen elkaar aan, dat ze saampies zijn stelt me toch ook weer gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben inmiddels terug van vakantie, en aanstaande dinsdag ga ik om 8 uur de auto in richting utrecht.

Waar ik de hele dag blijf samen met mijn moeder.

Met Nijntje is alles nog steeds hetzelfde, er is geen bloed meer geweest, ze is niet afgevallen, ze eet gewoon, ze drinkt normaal, is alert, aanwezig, speels, knuffelig.. etc.

Ik kan niet zeggen dat ik 100%genoten heb van mijn vakantie, heb bijna elke nacht wakker gelegen om Nijntje, maar goed.

Nu lig ik weer wakker voor de operatie, ben bang haar kwijt te raken.

Maar we gaan er maar weer voor! hopelijk geen nare dingen meer na deze operatie, dan wil ik dat het een tijdje goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zie je dat je je voor niets zorgen gemaakt hebt en ga je maar meteen weer zorgen maken om wat er nu weer kan gebeuren...

Zo maak je jezelf knettergek...en dat doe je jezelf aan !

Als je geen konijn zou hebben, zou je het dan hebben om andere dingen ?

Dit gedrag, wat je jezelf aan doet, is bijna iets om je zorgen om te maken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zie je dat je je voor niets zorgen gemaakt hebt en ga je maar meteen weer zorgen maken om wat er nu weer kan gebeuren...

Zo maak je jezelf knettergek...en dat doe je jezelf aan !

Als je geen konijn zou hebben, zou je het dan hebben om andere dingen ?

Dit gedrag, wat je jezelf aan doet, is bijna iets om je zorgen om te maken.....

Daar heb je helemaal gelijk in, kan niets anders erover zeggen.

Ik probeer het ook meer van me af te zetten en naarmate het bijna zover is, lukt dat me ook steeds beter.

Ik heb alles gedaan wat ik kon, en nu is het niet meer aan mij.

Nee, ik heb dit overigens nooit eerder gehad bij andere dingen, maar in dit geval dus wel, hoop ook niet dat ik dat ooit weer krijg, want het is niet prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het succes!

Vandaag heb ik de groenten in huis gehaald die ze erg lekker vind, hopen dat ze daardoor sneller gaat eten.

Ook olvarit, maar ik neem morgen bij de dierenarts ook gewoon science recovery mee.

Ik hoop dat de rit een beetje mee gaat vallen, want er zal best wel wat file zijn. het is toch snel een uur rijden.

Ik hou jullie op de hoogte, maar zal pas savonds terug zijn..

Positief blijven denken iniedergeval.

Duimen jullie mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We waren om half 10 aangekomen bij de dierenarts.

Hij heeft Nijntje eerst helemaal nagekeken en gewogen, tandjes waren in orde, prima conditie, prima gewicht.

Op eerste gezicht helemaal gezond.

Toen hij aan de buik ging voelen voelde hij wel wat verdikking.

Hij zou eerst een konijntje van zijn snijtanden af helpen, en daarna Nijntje gaan opereren, we mochten om 1 uur bellen, en als er slecht nieuws was dan zouden hun mij bellen.

Ik ben met mijn moeder en vriend maar de winkels op gaan zoeken, maar was echt misselijk van de zenuwen.

Om 1 uur was ik nog niet gebeld, dus meteen opgebeld.

Alles was perfect gegaan!!!:mdr::mdr:

De assistente zei aan de telefoon dat we haar om kwart voor 3 mee naar huis mochten nemen, en toen zei de dierenarts op achtergrond: Nee hoor! laat ze maar meteen komen.

Wij snel naar de bus gerend en om half 2 waren we bij de praktijk.. ik kon het nog steeds niet geloven, het was gewoon goed gegaan!

Ik mocht meteen naar haar toe, en ze zag er erg goed uit, vond ik zelf.

Het konijntje naast haar vond ik er veel beroerder uit zien.

Ondertussen legde de dierenarts uit welke medicijnen precies waarvoor waren, (heb een hele zak mee!)

En ook een formulier met informatie die ik eventueel nodig zou kunnen hebben.

De baarmoeder was flink verdikt en er zaten klonten bloed in, wat duidde op een ontsteking.

Eenmaal in de auto begon Nijntje meteen te graven in haar handdoek, en was vrij alert.

Eenmaal thuis aangekomen begon ze meteen gewoon uit de fles te drinken, en net heeft ze spinazie, peterselie en wortelloof op!

Het is wel te merken dat ze wat suffig is, ze is echt nog een beetje aan het verwerken wat er allemaal is gebeurt.

Maar ik heb Binky bij haar gelaten en die liet haar netjes met rust, rook alleen met een vreemd koppie aan haar ogen en rug, maar gaf er daarna wat kusjes op.. :love:

Wanneer ik er niet ben, dan doe ik wel de ren even tussen hun in, want ik weet dat Binky nog wel eens dominant wil doen.

Verder gaat het op heden dus eigenlijk heel goed:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit inmiddels al een tijdje in haar ''vervoersbox'' die staat altijd in de ren, en er ligt nu een zachte handdoek in.

Heb het idee dat ze zich daar even in wil terug trekken.

Ze heeft niet meer zoveel gelopen, maar eet en drinkt goed.

Ze is best wel suffig verder, maar das natuurlijk wel logisch.. in totaal bijna 3 uur in de auto gezeten, narcose, baarmoeder eruit, van 8 tot 4 op een vreemde plek geweest, gescheiden zijn van Binky. Het is allemaal nog al wat.

Ik probeer haar iniedergeval wat rust te geven, zo af en toe wanneer ik vers eten breng komt ze met haar hoofdje naar mijn hand, van haloo! aai me eens even, dus dan even een aai over haar bol.

Maar wat ze vooral nodig heeft nu is rust, dus dat geef ik haar zoveel mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .