Ga naar inhoud

Hoofdpijn van de zorgen!


Debbie

Aanbevolen berichten

Oke.. 7 juli begonnen met antibiotica voor mijn konijn Nijntje.

Ze had bloed in de urine en er werd blaasontsteking geconstateerd.

Ik kreeg een kuur baytril en deze moest ik afmaken.

De kuur was afgelopen en urine onderzoek werd weer herhaald. De bacterien waren nihil en het bloed was bijna niet meer aanwezig, dus raadde de dierenarts mij aan de kuur te verlengen omdat het anders hardnekkig weer terug zou komen.

Dus nog een kuur baytril er achter aan.

3 dagen voordat de kuur zou eindigen vond ik plotseling weer een klein beetje bloed, ik maakte me natuurlijk meteen weer zorgen, dus weer urine onderzoek gedaan.

We waren weer terug bij af. weer net zoveel bloed en bacterien.

Ik wist het ook echt niet meer, en mijn dierenarts zei dat het zo kon zijn dat de bacterien resistent konden zijn geworden voor de antibiotica omdat het best eens heel hardnekkig kon zijn.

En niet elke antibiotica werkt even perfect voor alles.

We waren het er over eens dat we liever verder wilde kijken en ik wilde graag een echo of een rontgenfoto laten maken, maar laten de praktijken die dit konden doen, allemaal tot 10 augustus op vakantie zijn. ik met mijn handen in het haar.

Maar de dierenarts zei, het heeft toch aan het begin gereageerd op het antibiotica en aangezien we nu weinig anders kunnen raad ik aan nu over te stappen op een ander antibiotica en na die kuur kijken hoe het gaat.

Tegen die tijd kunnen ook de echo's weer worden gemaakt....

Algoed.. deze keer wilde ik pijnstilling mee, want ondanks het idee dat ze nergens last van heeft, gaf dat me toch wat geruststelling.

Ik vond geen bloed meer, de urine was weer normaal, maar toch werd vanmiddag uit het urine onderzoek gehaald dat er alsnog bloed en bacterien aanwezig zijn.

Ik ben dus doorgestuurd naar een praktijk waar ze echo's maken en daar kan ik pas donderdag(!!!!) terecht.

Het leukste van alles is nog, dat ik vrijdagnacht een vakantie naar frankrijk heb geboekt voor 2.5 week.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik kan verwachten.. want hoe is het mogelijk dat het bijna helemaal genezen was, en toch weer terug komt..

Ik ga mijn vakantie denk ik maar cancelen, want ik heb hier echt geen goed gevoel bij... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou het is dus toch een ontsteking in de baarmoeder.

Deze moet er nu dus ook uit..

nu sta ik nogmaals voor een groot probleem, mijn dierenarts gebruikt de verkeerde narcose en utrecht is ruim een uur rijden, nijntje ligt na 5 minuutjes autorijden al te kwijlen en eng te doen..

jeetje wat moet ik nou:(:(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is dus toch een ontsteking in de baarmoeder.

Deze moet er nu dus ook uit..

nu sta ik nogmaals voor een groot probleem, mijn dierenarts gebruikt de verkeerde narcose en utrecht is ruim een uur rijden, nijntje ligt na 5 minuutjes autorijden al te kwijlen en eng te doen..

jeetje wat moet ik nou:(:(:(

Oh Debbie wat erg! Is er echt niks dichterbij?!

Jeetje, wat een pech toch!!

Sterkte, nogmaals! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga nu bellen naar wilhelminapark.. er wordt alleen telkens niet opgenomen..

Ik moet toch eens naar mezelf gaan luisteren, anders had ik namelijk een maand geleden al een echo laten maken..

Nijntje betekend teveel voor me, ze moet gewoon op een goede plek geholpen worden.. dan maar een tijd rijden en dan de vakantie maar niet dit jaar..

Het is overigens nog een kleine ontsteking, de hals en ''rand'' van de baarmoeder is nog netjes dun, wat normaal bij een ontsteking al veel rumoeriger was zei die meneer.

Het was ook maar een heel klein dingetje wat te zien was in de baarmoeder, eerst keek hij er zelfs overheen.

Toch raadde hij aan het eruit te halen omdat er ontstekingen in het buikvlies kunnen komen door te lang wachten. en dat willen we natuurlijk niet.. anders zou ik zeggen we doen het na die 2 weken vakantie.

Zucht.. ik ben zo verdrietig :( jongens.. luister dus niet naar al die berichten, Nijntje moet nog 4 worden, en zij heeft dus al symptomen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed ik heb eerst wilhelminapark gebeld.. als ik daar wil laten opereren gaat het ruim een week duren voordat ik daar met deze operatie terecht kan..

Daarna mijn dierenarts gebeld en die zei het volgende:

Ik heb de beelden en informatie binnen, het is nog een heel klein beginnend ontstekeking. de baarmoeder is nog mooi en schoon, ook de wand is nog perfect dun. waarschijnlijk is het door de antibiotica heel rustig geworden, waardoor je er bijna niets meer van ziet.

Zij zegt het volgende: Ik zou die 2 weken antibiotica blijven geven, en na de vakantie de baarmoeder eruit halen.

Aangezien het nog heel klein en rustig is zou dit voor 2 weken geen kwaad kunnen.

Ik twijfel wel nog steeds.. maar over een week pas operen of dan 5 dagen later dan dat, zou het allemaal niet veel erger moeten maken, lijkt mij.. aangezien de dierenarts die de echo maakte meteen zei dat hij zich geen zorgen maakte om de baarmoeder.. pas toen hij ging inzoomen en verder niks vond in de buik, zag hij een ministipje in de baarmoeder wat iets van een onsteking kon zijn.

Moeilijk hoor... zou graag jullie meningen willen horen.. gewoon eerlijk hoor.. daar heb ik het meeste aan, je hoeft het niet ''liever'' uit te drukken als je het gewoon een stom idee vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok... ik heb helaas slechte ervaringen met baarmoederontsteking en ik wil je 1 ding op het hart drukken: ga vooral naar een ervaren DA zoals wilhelmina, laat geen andere DA aan je konijn zitten in deze situatie.

Ook, wacht niet te lang. Elke dag tast de ontsteking meer en meer de organen aan, ook het hart en daardoor brengt elke dag een narcose meer risico's met zich mee.

Wij zijn onze voedster verloren door narcose (gasnarcose) bij het verwijderen van haar baarmoeder. Zij had een enorme ontsteking en dat heeft haar hart aangetast en daarom overleefde ze het niet. Bij jou is het nog niet zo erg, laat het dus ook niet zo ver komen...

Succes! ik duim voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje...

Ik vind het echt onwijs moeilijk..

Ben er ook zo verdrietig door.. het is echt een harde klap, je bent een maand denk je goed bezig en dan dit..

Maar ik zou pas over een week bij wilhelmina park terecht kunnen.. ik vraag me af of dan nog een week later veel uit zou maken.. dus na mijn vakantie..

:( rotzooi allemaal :( ik wil haar echt niet kwijt.. de reden dat ik haar niet heb gecastreerd twee jaar terug omdat ik zo bang was voor de operatie, en nu komt hij alsnog.. ze betekend zoveel voor me :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wie zegt dat ik daar goed op kan vertrouwen... ik ga er vanmiddag maar gewoon heen fietsen, en dan kan ik haar iniedergeval in haar gezicht aankijken, en dat gesprek aangaan..

Ik wil áls ik eerst 2 weken op vakantie ga, 100% zeker weten dat dit alles niet veel slechter zal maken.. de baarmoeder gaat er zoiezo uit.. nu of over 2 weken, die keuze is natuurlijk klaar. maar zal die antibiotica zorgen dat de ontsteking wat geremd wordt..

ik moet echt zeker weten dat het niet over 2 weken een half dood konijntje is..

het klote is gewoon ook dat de vakantie allang betaald is en dat kan niet meer worden terug gedraaid.. het was juist zo een speciale vakantie omdat er dit jaar zoveel rot dingen zijn gebeurt dat we er even uit konden.. en dan nu dit.. ik zorg dan dat de vakantie van 3 andere mensen niet doorgaat:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je je konijntje nog voor je vakantie kan laten opereren, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust. Zoals de zaken er nu voor staan heb je helemaal geen zin meer in je vakantie die juist zo belangrijk voor je is.

Heb je iemand die je konijntje kan verzorgen en eventueel tijdens je vakantie naar de dierenarts kan brengen? Zit er geen andere konijnkundige dierenarts in de buurt, op minder dan een uur rijden?

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zus woont sinds 2 maanden op zichzelf en ze heeft zelf 2 cavia's en 3 ratten en ze krijgt ook onze 2 honden bij haar thuis..

Brutus, 1 van onze honden, wordt helemaal gek als hij ook maar in de buurt van cavia's,ratten of konijnen komt, en gaat vreselijk blaffen en er tegen aan springen..

Mijn zus woont gelijkvloers dus er is helemaal geen plek om mijn konijnen ergens neer te zetten, dus de afspraak was mijn konijnen beneden bij mij thuis in hun grote kooi + ren neer te zetten, en mijn zus zou om de dag komen, en de buurvrouw elke dag even voor water en hooi.

maar echt de operatie te doen, net voor of terwijl ik op vakantie ben, ik zou niet weten wie in myn buurt kundig genoeg is om haar eventueel te dwangvoeren en in te schatten wanneer het niet goed gaat..

Ik zat ook te denken, misschien kan ze morgen geopereerd worden en dan kan ik misschien een dag later weggaan, zodat ik iniedergeval 2 dagen bij haar ben na de operatie, maar hier zitten absoluut geen konijnkundige dierenartsen op narcose en operatie gebied..

En niemand kan daarna de echte zorg van me over nemen.. en ja.. welke dierenarts opereert er meteen nadat je heb gebeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een oplossing gevonden geloof ik..

Mijn zus neemt mijn konijnen gewoon in huis.. overdag mogen ze dan op het balkon in een grote ren, en savonds + wanneer er niemand thuis is gaan ze gewoon in hun kooi.

Ik ben net bij de dierenarts langs geweest, ze heeft me uitgelegd wat de meneer van de echo haar heeft verteld.

''er zit een heel klein balletje in de baarmoeder, die bijna niet te zien was met de echo, we hebben er heel goed voor moeten inzoomen, aan de structuur van het balletje is te zien dat het geen tumor maar een ontsteking is, maar we denken dat de antibiotica die al een maand gegeven wordt heeft gezorgd dat deze zo klein is en dat de baarmoeder er zo rustig uit ziet. de structuur van de baarmoeder is precies zoals deze hoort te zijn en ook de baarmoederwand is prima in orde.''

Ze heeft Nijntje nogmaals helemaal nagekeken, ze is vergeleken met 4 maanden terug niks afgevallen, en ziet er verder tiptop uit. ze is goed alert en aanwezig.

Haar lijkt het t beste om nog 2 weken door te gaan met dezelfde antibiotica, want dit heeft de bacterien en bloed in de urine telkens een flink stuk minder gemaakt. wat schijnt te betekenen dat de ontsteking toch reageert op het antibioticum.

Ze gelooft er niet in dat de antibiotica de ontsteking helemaal weg zal nemen, ik ook niet, dus ik bel morgen wilhelminakliniek om meteen de dag na mijn vakantie een afspraak te maken voor de verwijdering van de baarmoeder.

en ik ben zwaar overtuigd.. Binky gaat zodra ze 1 is, ook echt onder het mes.. eruit met die baarmoeders, dit wil ik nooit meer meemaken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, daar heb je helemaal gelijk in!

Ik heb heel lang getwijfelt of ik wel zou castreren of niet.. maar nu is de knoop echt doorgehakt, bij Nijntje is het nu zoiezo nodig, en zodra Binky 1 jaar is ga ik haar ook laten helpen.

Vreselijk om altijd maar in de spanning te leven of de baarmoeder wel in orde is of niet.. al is de spanning van de operatie straks ook vreselijk.

Ik denk dat ik dat zelf niet eens ga overleven. maar daar wil ik nog maar even niet aan denken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .