Ga naar inhoud

Supreme science selective brokken als snoepje?


chantal1987

Aanbevolen berichten

Altijd als ik en mijn vriend weg gaan en onze konijnen in de kooi moeten geven we ze wel eens wat lekkers, meestal zijn dat rozijntjes.

Ze zijn er echt dol op maar er zit wel suiker in dus ze kunnen er dik van worden.

Vandaag heb ik een zak supreme science selective gekocht.

Mag ik dit afentoe aan ze geven als snoepje, of is het echt alleen voor zieke konijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag dit zeker wel af en toe als snoepje geven!

het is niet alleen voor zieke konijntjes bedoeld.

Ik heb het heel lichtelijk door de biks van cira gemengd :) vind ze erg lekker. En ik doe het wel een in haar snoep-bal

SS geven als snoepje of beloning ofzo kan echt geen kwaad. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SS is inderdaad vrij prijzig. voor een zak van 1,5 kilo betaal je tussen de 6 en 7 euro. Maar als je het dus als snoepje gebruikt is het niet duurder dan die drops, die trouwens niet echt goed zijn voor je nijntjes.

Bij de pets place kan je SS vaak ook zelf scheppen, wat erg handig is, dan hoef je niet meteen heel veel te kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is gewoon voer, dus niet alleen voor zieke konijntjes. Het is alleen wel heel erg duur. Als ik het vergelijk met de prijs van Hope Farms Super, dat ook een heel goed voer is, dan ga ik mijn nijnen echt geen SS geven. Misschien wel als ik ooit de staatsloterij win ofzo :bounce:

Ik geef het hier ook als snoepje, ze zijn er dol op :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat Noenoe weigerd hooi te eten, ben ik zijn gewone biks gaan mengen met Science Selective (tip van de fokker en dierenarts).. In het begin moest hij er gek genoeg niet zoveel van weten, want hij pakte steeds zijn normale biks (van het merk; Versele Laga) er tussenuit.. En toen begon ik het hem als 'snoepje' te geven als hij los liep of naast me op de bank lag, en toen wist meneer niet hoe snel hij het moest opeten! En inmiddels vind hij de brokjes heerlijk, want hij eet nu praktisch alle Science Selective brokjes op, maar hij eet ook nog van zijn gewone biks.. Zoals ik al zei meng ik het met elkaar (evenveel Science Selective brokjes als de Versele Laga biks), en dat gaat prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen krijgen SS als droogvoer. Het kost wel meer, maar het is ook veel beter voor de kiesjes. Daar hebben m'n nijnen en ik al zoveel mee afgezien dat ik graag wat meer betaal voor het voer.

Toen ze net aan de opvang kwamen en ik het SS langzaam ging mengen met hun oude voer, vonden ze het nog niet zo lekker. Maar inmiddels eten ze zonder problemen SS. Ik geef ook wel eens een paar brokjes als snoepje om ze in de kooi te lokken. Ze blijven dan 'bedelen'.

Overigens gebruik ik naast SS en diverse soorten groente & fruit ook kleine stukjes hard brood als 'lok-snoep'. Daar zijn ze ook dol op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .