Ga naar inhoud

Geschrokken na val (bloedend neusje)


Kimmi

Aanbevolen berichten

Men nijn mocht vandaag nog eens binnen rondcrossen. Toen ik ze wou oppakken begon ze hevig te spartelen (doet ze normaal niet) en viel ze van zo'n 40 cm hoog op de grond, met haar rug & hoofdje op de tegels. Ik meteen gaan kijken, haar rustig opgenomen en geknuffeld .. Zei men moeder ineens "ze bloedt aan haar neus" :oh: Ik enorm geschrokken natuurlijk, dacht dat het misschien ook iets met haar tandjes kon zijn.

Direct een doekje genomen, 't bloed wat gestelpt. De hoeveelheid viel best wel mee, was na 'n min. ook over. We hebben haar 'n paar rozijntjes (zijn echt snoepjes voor haar) aangeboden om te tandjes te kunnen checken en deze nam ze toch aan. Ze bleef verder wel wat versuft liggen en 't neusje ging nogal snel vond ik. Ook was 't neusje licht aan 't piepen, zat precies 'n muisje in. Ze ging wat op de grond liggen om te bekomen en heeft nog eens rustig 'n toertje rond gehupt. Ik kreeg ook weer 'n paar likjes.

Nu hebben we ze terug in haar hok gezet en ze begon toch direct op het hooi te knabbelen en iets later ook aan haar groenten, dus op dat vlak is alles wel oké. Het neusje piept wel nog steeds .. Moet ik hiermee naar de dierenarts? Veronderstel van niet, zo lang ze eet en goed kan ademen? Kan er iets mis zijn met haar neus? 'k Ben wel geschrokken :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 't is altijd snel gebeurd hé !

Als ik het goed begrijp is ze op haar rug gevallen, als ze niet echt recht op haar neusje gevallen is zou ik het toch maar laten nakijken...

Als het een wondje is van erop te vallen kan je het nog even aankijken.

Ons Nijntje had onlangs ook een bloedend neusje maar ik denk dat daar onze Choco verantwoordelijk voor was, maar ze piepte toen niet.

Het wondje is ook vanzelf weer genezen.

Bloedt ze uitwendig aan haar neusje of komt er bloed uit haar neus ?

aangepast door Choco en Nijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, echt? :s Allé, denk wel dat 't erger overkomt dan 't was, 't waren een paar lichte bloeddruppels op 'n doekje maar na pakweg 'n halve min. was het over. 'k Ben vanmorgen nog eens gaan kijken en ze leek helemaal oké, ook geen piepend neusje meer enzo. Maar als er inwendig iets met het neusje zou zijn, kan 'n DA daar dan wel iets aan doen? 'k Ben nog maar 1 keer bij de DA geweest en dat was voor entingen, deze is niet echt bij de deur en vandaag moet ik werken :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jou was toch zsm naar de DA gaan. Als ze na zo'n val op haar hoofdje terecht komt, even versuft blijft liggen en daarna uit haar neusje bloedt zonder dat je aan de buitenkant een wondje ziet, denk ik wel aan een inwendig bloedinkje. Hoeft niet ernstig te zijn, maar laat haar even nakijken, beter voor haar en voor jouw gemoedsrust. Succes ermee en laat even weten hoe het gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .