Ga naar inhoud

man verwaarloosd dieren en inspectie onderneemd actie


Aanbevolen berichten

alleen al jet idee ,dat die dieren daar zo de pineut van zijn he ,en nu ook nog dit warm weer pfffffffffffffffffffffffffffff,zou die vent zelf eens zo moeten behandelen en hem op stront en schimmel laten leven bah bah ,bloed kookt me onder de nagels ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nu niet meer dat bericht via die link, maar heb wel een vermoeden waar het over gaat.

Maar is er geen celstraf voor dierenmishandeling hier in NL?! Ik vind toch wel dat dat mag.

Moet ineens denken aan zo'n Animal Police serie uit de USA. Ook van dat soort zaken, maar daar zijn ze absoluut niet mild met celstraffen enzo in geval van 'Animal Cruelty', zoals in dit geval.

Meer dan alleen een boete zou ik ook achter staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee er is hier geen cel straf voor dieren mishandeling

vraag dat eens aan politie weet je wat voor antwoord je dan krijgt nou ik stond heel maar dan ook heel raar te kijken

antwoord

het is je eigendom daar kan je mee doen wat jij wilt

van mij mogen ze zo iets ophangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boetes voor foute fokker

Een 41-jarige eigenaar van tientallen pony's, honden en konijnen heeft boetes gekregen voor de slechte huisvesting van dieren. Dat meldt de Dierenbescherming.

(Novum) - Een 41-jarige eigenaar van tientallen pony's, honden en konijnen heeft boetes gekregen voor de slechte huisvesting van de dieren. De 36 honden stonden op hun eigen maandenoude ontlasting, 170 konijnen zaten in te kleine hokken en 25 pony's stonden in de drek. De man uit Haarsteeg in Noord-Brabant werd ook beboet voor illegale hondenhandel, meldt de Dierenbescherming.

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID), een aparte tak van de Dierenbescherming die boetes mag uitschrijven, kwam de misstanden op het spoor na een tip over de huisvesting van de honden. Zeven volwassen honden en zestien pups werden gevonden in twee schuren naast het huis van de eigenaar. Ze leefden op een laag beschimmelde hondenpoep. In een oude paardenstal zaten nog eens dertien oudere honden en vijf pups. De man fokte de dieren zonder vergunning voor de handel.

In een andere schuur werd een vleeskonijnenfokkerij gevonden. Er zaten vijftig volwassen konijnen en 120 jongen. Bijna alle volwassen konijnen zaten twee aan twee in kleine gaaskooien, waarin ze niet rechtop konden staan. Deze 'dwangbuis-huisvesting' is niet toegestaan. Naast de boete die de eigenaar kreeg moet hij de kleine hokjes vervangen.

De pony's stonden op het land bij de woning van de man. De helft kon alleen maar op een modderige natte ondergrond lopen. De LID kreeg bij de inspectie steun van de politie. De eigenaar heeft twee weken de tijd gekregen om de huisvesting van de dieren te verbeteren [voor dat de link weg is hier de text]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ongeloofelijk alleen maar een boete en een sommering om de hokken te vervangen, ze hadden alle dieren in beslag moeten nemen

ik weet niet wie van jullie wel eens animal plante kijkt??

die programma's van animal cops enzo , daar kom je ook van dit soort trieste gevallen tegen, daar worden binnen 48 uur de dieren in beslag genomen, iemand die zo voor zijn dieren zorgt, moer geen dieren mogen hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja eerlijk gezegd valt mijn mond ook open van het feit dat ze die beestjes toch nog hebben laten zitten. Waarschijnlijk weten ze van de dierenbescherming ook niet wat te doen met zoveel dieren in ene keer, maar ben wel blij dat er iig iemand bovenop zit..wat een afschuwelijk verhaal zeg en hoe is t mogelijk dat je dit als mens doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waar die dieren naar toe gaan als ze over twee weken in beslag worden genomen. Ik ga er even vanuit dat die man nl. niets doet of het absolute minimale. 170 konijnen, dat zijn 3/4 opvangcentra vol...

Verschrikkelijke man...zet hem voorlopig maar in een klein hokje op z'n eigen beschimmelde poep.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dit zijn mest konijnen die niet een normaal op hun pootjes kunnen staan.....dus ik vermoed zo dat deze man ze binnen 2 weken zelf laat afvoeren voor de slacht...

Ze hebben ooit z´n fokkerij gerold en de dieren bij opvangen onder gebracht.Wat ook niet echt een succes was.Veel dieren moesten ingeslapen worden en konden niet normaal lopen.En heel veel angst bij die dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die konijnen zullen waarschijnlijk nooit een fatsoenlijk leven krijgen? Mijn hart breekt...

Aan de andere kant eet ik ook vlees en die dieren hebben waarschijnlijk ook niet de ruimte of liefde gehad die ze verdienen. Beetje dubbel allemaal.. Maar zoals die man met z'n dieren omgaat is gewoon crimineel. Waren er maar betere wetten in NL tegen zulke mensen. Celstraffen of hogere boetes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

How about celstraffen EN hogere boetes. Zo iemand kan het prima over een jaar of wat weer doen, als de boete niet hoog genoeg is, in verhouding met wat hij ermee verdient. Ik zou gewoon zeggen dat 'ie een aantal maanden de bak in moet. Daarnaast zou hij een forse (niet zuinige) boete moeten krijgen. Diereninspectie neemt dan tijdelijk (in samenwerking met politie) het 'beheer' van de locatie over en de kosten worden van de boete afgetrokken en komen apart op de rekening van de crimineel (want dat is het).

En daar komt natuurlijk bij dat hij de jaren ná zijn vrijlating 2x per jaar op een 'onverwacht' moment een controle krijgt.

Dat lijkt mij wel redelijker ;)

aangepast door RubenK
Link naar reactie
Delen op andere sites

van zon eikel kwam mijn lieve snickers waarschijnlijk ook af (research gedaan namelijk) En niet alleen is het erg dat die dieren de dupe er van zijn, maar zo ook wij.. ik ben mijn nijntje kwijt en krijg der nooit meer terug of ik die eikel nou op zou kunnen hangen of niet.. Niet te geloven dit soort dingen maar het gebeurt tevaak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .