Ga naar inhoud

Welke fruitsoorten mag een konijn eten?


sannieentom

Aanbevolen berichten

Oeh is dit even handig :D ik heb toevallig nog meloen liggen! En ik zat te twijfelen of ze dat nu wel of niet mocht ;) nu weet ik het, dus morgen kan ik haar lekker verwennen! Ik weet alleen niet of alle soorten in principe mogen? Ik heb zowel Galia als Watermeloen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook weleens van die maiskolfjes gekocht bij de dierenwinkel, maar die konden in de magnetron en dan werd het popcorn (maar zonder zout of suiker natuurlijk :)) vond ze heerlijk, maar ze heeft het maar 1 of 2 keer gehad... Maar is dat dan ook niet goed? Het leek namelijk een stuk gezonder dan die snoepjes enzo :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maïs is niet giftig,maar idd de velletjes kunnen zéér gevaarlijk zijn! Konijnen kunnen die niet verteren en net die maïsvelletjes kunnen een blokage veroorzaken in de darmen. Een echte blokkage zoals die velletjes kunnen veroorzaken is iets anders dan een verstopping. Een verstopping gaat meestal om een tekort aan vezels ,vaak in combinatie met rui wat de darmen doet vertragen. Dat kan door darmstimulerende middelen bv worden opgelost. Geef je darmstimulerende middelen bij een blokkage, werkt dat contraproductief. Enkel een operatie kan dan helpen en erg weinig konijnen overleven dat...

Vooral geen maïs geven dus. Er zijn zat veilige alternatieven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het dan wel raar dat je dat bij de dierenwinkel kan kopen als het niet goed is voor je konijn en het leek mij ook een heel stuk gezonder dan al die snoepjes. Nou ik heb net maar gelijk die kolf uit ze kooi gehaald en daar was Joop niet blij mee haha wat geven jullie je konijn nog meer voor lekkere en gezonde "snoepjes"??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenwinkel verkopen ze ook knaagstenen voor konijnen...dat is ook niet goed voor ze... en idd van die vreselijke snoepjes.... eigenlijk als je het hele asoortiment voor konijnen in de gemiddelde dierenwinkel bekijkt, kan je ongeveer 80% afschrijven...zelfs de meeste voeders die op de markt zijn, zijn gewoon slecht door teveel vetten en suikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij (gedroogde) appels zijn geen suikers toegevoegd, maar er zitten wel druivensuikers in. Dit mogen ze wel hebben, maar niet teveel. Dus niet elke dag een (stuk) appel, druiven of wat dan ook.

Heb ik ten minste gelezen ;)

Mijne eten appel, ananas, aardbei, druiven.. verder nog niet geprobeerd geloof ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .