Ga naar inhoud

(kale) plekken op vacht


Aanbevolen berichten

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Mijn Nijn nu 1 jr oud is eigenlijk een binnen konijn en sinds een aantal weken laat ik haar ook op het balcon rondhupsen waar we een buitenhok hebben. Hier zit ze als het mooi weer is en anders komt ze gewoon binnen.Nu is ze sinds die tijd erg in de rui en krijgt ze een soort kale plekken waar het vacht heel kort en iets stugger is,het lijkt alsof er gewoon nieuw vacht komt kan het zijn dat ze nu wintervacht krijgt omdat het altijd een binnenkonijn is geweest. of is het wat anders??? het zijn niet echt kale plekken er groeit dus wel vacht.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

is me nog niet op gevallen dat ze dat vaker doet dan anders. hoe kun j nog meer zien dat het mijt is? heb haar al geborsteld en kan niets vinden geen beestjes of schilfers.

Mijt kun je vooral herkennen aan meerdere kale plekken, met in en rondom die plekken huidschilfers. Ook heeft het konijn (erg) last van jeuk.

Als ik jou verhaal zo lees denk ik niet dat ze mijt heeft. Toen mijn konijn in de rui was kreeg ze ook van die (lelijke) kalende plekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:bunny3:Ik heb het even in de gaten gehouden vd week en het wordt al minder. Ze is ook wel ontzettend aan het verharen en krijgt een iets stugger vacht dus denk dat het idd de verharing is. Ze heeft namelijk echt geen schilvers en het lijkt ook niet alsof ze meer krabt dan anders. Ik laat het vanavond even aan een kennis zien die is DA assistent. die moet het wel weten. wordt vervolgd alvast bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook kale plekken gekregen.

Ik ben er net pas achter gekomen. Ik dacht dus ook dat het een ziekte was. Dus ben ik meteen op internet gaan zoeken. En zag ik net dit staan van nijntjekonijntjenmw4j9. En volgens mij is dat precies het zelfde als van mijn konijn. Maar is dat nou een ziekte of gewoon verharing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor dat is gewoon van de verharing.

Mijn Stamper ziet er op dit moment ook niet uit, rare korte haren op zijn rug, op zijn kont nog lange en her en der hanger er haren los uit zijn vacht.

Af en toe gewoon even lekker kammen of borstelen help een konijn ook wel door zijn rui heen.

Er zijn diverse soorten kammen en borstels te koop om ze te helpen in deze lastige periode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .