Ga naar inhoud

Floes goed ziek... met spoed naar de DA geweest!!


kelly1986

Aanbevolen berichten

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hij eet zelf niet.... pakt niks uit t bakje en ook geen groen.

als je iets lang voor zijn neus houd dan pakt ie t soms wel aan..... tis niet veel maar er gaat zo af en toe wat in....

flip is wel heel lief ja! die wast precies de aangedane kant van floes....l gek toch hoe dieren dat onderling precies weten he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen....

Vanochtend heb ik Floes zichzelf zien wassen... een beetje onbeholpen en heel voorzichtig maar hij heeft t maar wel gedaan!!!

Hij heeft net ook zelf een ieniemieni beetje gegeten... dus dat stemt me gematigd positief!

wel heb ik het vermoeden dat zijn rechter oogje nog steeds blind is.... de pupil is nog erg verwijd en het oogje staat dof.

Ook komt er nul reactie bij een benadering van die kant...

Maar goed.... met een blind oog kan ie nog wel tig jaar leven houd ik mezelf dan maar voor.

Je ziet dat ie zijn best doet e echt graag wil knokken!

ik ga m zo zijn vitamine B tabletje en echinaforce geven en even checken of ie zijn onderkantje goed schoon kan houden.

overigens..... Flip blijkt weer een oorontsteking te hebben dus die gaan we nu ipv 4 dagen 10 dagen behandelen......

dat was ik gister even vergeten te vermelden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getver .. lees dit net .. wat zal jij geschrokken zijn zeg ...

hoe gaat die nu met Floesje .. ?? eet hij al wat meer ... ??

Hoop zo voor jullie dat het snel weer beter met hem gaat ...

heel veel sterkte deze dagen ... !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Floes is net terug van de dierenarts.....

Helaas,... is ie hartstikke blind aan beide ogen.....

zijn linkeroog dat het woensdag nog een beetje deed gaf nu totaal geen reactie op de testjes van de DA.

Zijn oogjes zijn verder normaal van formaat en de oogbollen puilen niet uit.

De da benadrukte nogmaals dat hij een flinke bloeding gehad heeft gezien de blindheid aan twee ogen.

Ze heeft hem nog een injectie met dexamethason gegeven tergen zwelling in de hersenen.

Zijn wat slomere, en voorzichtige gedrag is te wijten aan de bloeding maar ook aan zijn blindheid....

Floes eet wel weer redelijk goed en hij eet zelfstandig, hij poept goed en geeft geen pijn aan.

Met blindheid kan een konijn toch een konijnwaardig leven hebben...

Floes krijgt nu wel driemaandelijks een extra oogcontrolle om zijn oogbollen in de gaten te houden

Hij is samen met maatje flip wel weer naar buiten verhuist nu omdat ze zich daar gewoon prettiger voelen dan hierbinnen.

We moeten er nu voor zorgen dat zijn spulletjes op vaste plekken staan en er net veel veranderingen in het hok zijn.

Het is nu wel in de gaten houden hoe de onderlinge verstandhoudingen blijven.... al verwacht ik daar eerlijk gezegd geen problemen mee.

Hij gaat nu wel dagelijks een tabletje echinaforce en een half tabletje vitamine B om de dag krijgen. Maar die vind ie heerlijk dus dat is geen probleem!

Ik hoop dat Floes hier bij ons nog en gelukkig konijnen leven mag hebben ondanks zijn blindheid....

Op dit moment laar hij zien dat hij wil leven.... en gaat het buiten zijn ogen om weer redelijk met m....

bedankt voor jullie medeleven

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kelly,

Lees net dat je terug bent van de DA. Ben hartstikke blij dat het beter gaat met Floes maar er zit natuurlijk wel een bittere smaak aan die blijschap nu blijkt dat hij blind is. Moet wel een erg sterk konijntje zijn om zo'n zware bloeding te overleven. Jij bent vast in staat om hem een mooi nijnenleven te geven met steun van Flip. Sterkte de komende periode..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dat hij toch aan beide oogjes blind is meid!

Hopelijk blijft hierbij en kan hij lang bij jullie blijven met zijn vriendje!

Zolang hij idd geen pijn heeft zal hij zich wel aanpassen aan de blindheid.

En hij kan geen betere verzorging krijgen dan bij jullie :yes:

Ik denk aan jullie hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig ik lees het nu net pas allemaal... wat een toestand :(

De beschadiging aan zijn ogen is echt permanent of kan het nog iets bijtrekken?

Hij zal zich ongetwijfeld snel aanpassen hoor, dat gaat vaak zo snel bij dieren. En zolang hij geen pijn heeft en jij hem lekker blijft verzorgen zoals je altijd doet heeft dit nijntje een prima leventje voor de boeg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .