Ga naar inhoud

Floes goed ziek... met spoed naar de DA geweest!!


kelly1986

Aanbevolen berichten

Vanmiddag zat ik met mijn moeder eventjes in de tuin toen Floes uit het niets continu linksom rondjes bleef lopen..

Toen mijn moeder naar de ren ging regaeerde hij niet... ze kon geen contact met m leggen.

Hij liet zich gemakkelijk pakken en ik vond dat hij een glazige, doffe blik in zijn ogen had... Ook wilde hij niks eten.

daarop heb ik gelijk de dierenarts gebeld om langs te gaan.

in de daarop volgende minuten zag je m achteruit gaan... hij werd slap, afwezig, kwijlde als een hondje... kortom niet onze Floes.

ik de dierenarts weer terug gebeld of ik nu meteen kon komen en dat kon!

daar aangekomen heeft ze m onderzocht en hij bleek aan zijn rechteroogje blind te zijn...

En links had ie ook een verminderde pupil reactie... maar dit was bij aan t trekken. zijn pupillen waren wel heel erg vergroot....

hij was gedesorienteerd, motorisch iets gestoord en maakte een afwezige indruk....

zijn tongetje lijkt ook aangedaan wat het kwijlen en het niet eten veroorzaakt.....

Floes heeft een hersenbloeding/infarct gehad.

HIj heeft twee injecties gekregen. eentje met dexamethason om de zwelling in de hersen te doen afnemen en eentje met vitamine B.

Floes moet binnen twee dagen aanzienlijk opknappen én zelf eten anders word de prognose slechter....

De blindheid in kan weer bijtrekken evenals zijn mondje!

we hopen natuurlijk oop het beste en Floes' voordeel is dat ie nog jong is.

Flip en Floes zijn nu samen naar binnen verhuisd en Floes zal gedwangvoerd worden zolang ie niet zelf eet.

We gaan er alles aan doen om m erdoorheen te trekken.....

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kelly, erg veel sterkte meisje! Ik duim voor jullie en ik hoop echt dat het snel beter gaat.

Een paar weken geleden had een konijn van een vriendin van me dat ook, die is er toen doorgekomen op een paar dagen en dat is al een oudere en zieke voedster, dus jou gezond konijn komt er vast weer door!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel allemaal! Ik ga zo ook beginnen met echinaforce om zijn weerstand op peil te houden.

hij slaapt nu....

ik ben nog niet begonnen met dwangvoeren omdat ik m eerst de kans wil geven zelf weer te eten voor ik m blootstel aan nog meer stress.

wellicht knapt ie na zij slaapje wat op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat meneer erg regaeert op mijn stem.... waar ik toh wel heel blij mee ben.

Als ik praat nu hier in de kamer komt ie aan de rand van de ren zitten....

hij heeft net wat hooitjes en of twee biksjes gegeten.

Hij eet alleen wat je m uit de hand geeft......

ik probeer of we t zo kunnen redden en ik m niet ok nog moet gaan stressen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .