Ga naar inhoud

Allergie


Diddl

Aanbevolen berichten

Kunnen konijnen ook een allergie hebben? Als Punky buiten de kooi loopt hoor je haar niet niezen maar zodra ze weer in de kooi is, niest ze weer heel erg. Ik heb vlas als bodembedekking, dus dat kan het niet zijn. Ze heeft ook regelmatig een antibioticakuur nodig. Zij en Gizmo zitten in het onderste gedeelte van een twee verdiepingen hok. Ook als ze buiten het hok is, ligt of zit ze rustig tussendoor. Dus het kan ook niet komen doordat ze in het hok rustig is.

:mdr: Een konijn die allergisch is voor haar kooi.:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje had steeds de randjes om zijn oogjes helemaal rood. Heb vandaag even advies gevraagd bij een dierenwinkel. Zij vertelde me dat konijnen inderdaad allergisch kunnen zijn voor hooi door het stof wat erin zit. Nu hebben ze mij aubiose geadviseerd als bodembedekker. Heb het gelijk in zijn hok gedaan en nu maar afwachten of het werkt. Misschien ook iets voor jouw nijn. Ik zou zeggen probeer het eens uit. Op deze forum heb ik er al veel goeds over gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze binnen zitten. Probleem is dat ik het al een tijdje met een deken heb geprobeert, alleen is dat binnen ook helaas geen oplossing. Zij gebruikt haar toiletje als graafbak en doet haar behoefte gewoon in de kooi.

Het hooi geef ik altijd buiten de kooi en schud ermee voordat ik het in hun bal doe. Maar ik zal het eerst nat gaan maken, kijken of het werkt. Anders zou ik haar samen met Gizmo naar het balkon moeten verhuizen met een hekje voor de schuifpui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat als je ze even zonder bodembedekking houdt dat je kunt zien of het niezen over gaat. Zo ja, dan is de kans groot dat het komt door de bodembedekking. Dan kun je daarna 1 soort bodembedekking gaan geven, en kijken hoe ze er op reageert. Begint ze weer te niezen weet je dat dat hetgene is waar ze last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las net in een ander topic dat verse plukjes tijm helpt bij een niezend konijn, dit wist ik zelf helemaal niet maar gaf dit ook aan mijn nijntjes (waarvan er eentje erg veel nieste) en ze niest niet meer!!! Probeer het eens, en laat even weten of het bij jouw nijn ook helpt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .