Ga naar inhoud

Triest....


kaatje-kim

Aanbevolen berichten

Vandaag op de praktijk kwam een konijntje van 3 maanden oud.

Hij was heel erg klein.

Met 4 weken was hij al van zijn moeder af.....

Zat hélemáál verstopt!!!!!

En hij had ook gas.

En zijn temperatuur was zo laag dat de thermometer het niet meer kon meten.

Oke, wij hem meteen opgenomen, antibiotica, darmopwekker en pijnstiller gespoten. Ik had hem op schoot genomen, kruikje erbij en handdoek eroverheen. En daar zat ik dan een uur lang te masseren en tussendoor even rond laten lopen, wat hij niet echt wilde.

Toen ik hem de laatste keer rond had laten lopen, viel zijn hoofdje al op de grond. Ik hem dus meteen weer op schoot genomen en weer masseren, hij deed helemaal niks meer. Begon in een keer even te spartelen, daarna gooide hij een paar keer zijn koppie achterover en toen was het gebeurd:frown:.

Hij stierf in mijn armen. Ik zei al toen de eigenaar weg was tegen de dierenarts: die overleefd vandaag niet. En ik heb gelijk gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit was toch geen nhd he van een lid hier op het forum kim.....Die nu ook overleden is aan gas....

Nee was geen hangoortje.

Ik vond het kopje in verhouding met het lichaam echt heel klein...

Maar dat kan natuurlijk ook komen door de ontzettend dikke buik die hij had van het gas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dit is dan zo'n situatie waar je liever geen gelijk had...

Ons parkietje Toeky werd vorige week ook ernstig ziek en ik dacht ook van die haalt het niet... kreeg ook gelijk. :(

Inderdaad, had ik liever geen gelijk.

De afgelopen tijd had ik altijd gelijk, helaas.

Ook een konijn met acute middenoorontsteking gehad, die kwam de vrijdag op controle en zou maandag weer terug komen. Zei ik ook die maandag tegen de dierenarts: vandaag gaan we dat konijn in laten slapen. Zo zijn er nog meer gevallen geweest..... Bij sommige dieren voel je dat gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .