Ga naar inhoud

Beestjes?


eveliien-x

Aanbevolen berichten

Ik wil Co net eten gaan geven, begint al het eten in de bak met al het voer te bewegen, ik nog eens goed kijken; allemaal vieze bruine beestjes in het eten:duivel:! Ik heb nu alles naar buiten gegooid en Co zijn voerbak onderzocht, maar daar zitten ze niet (meer). Ik had ooit al zo'n beetje in zijn hok zien rond wandelen, ik niet wetend dat het uit het voer kwam, en eruit gehaald. Maar nu heb ik een vraagje, kunnen deze beestjes Co kwaad doen? Ik zou mijn god niet weten wat voor beestjes het zijn.. Ik heb ook al hem een beetje onderzocht en gekeken waar ik kon kijken, maar op hem zitten ze (dat ik zie) niet.. Iemand enig idee wat dit voor beestjes zijn? En zo ja kunnen ze hem dan kwaad doen, zoals bijvoorbeeld een teek doet? Ik ga zo nieuw eten halen en daarna zijn hok helemaal ontsmetten zodat ze daar ook niet meer zitten, maar nu eerst al dat voer weg doen! Vieze beesten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was iddd heel vies, het waren een soort bruine torretjes van 2 a 3 milimeter ofzo.. met een soort voelsprieten voor op hun kop.. En ze liepen heeel sloom maar toch waren ze eng en vies.. Maar ze zaten echt in het voer.. Overal waar ik het voer had kwamen ze ineens uitgelopen:grrrrrr:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat hebben wij ook eens gehad. We hadden 5 kilo voer in de kast staan. (binnen) Op een gegeven moment hoorde we wat knagen. Eerst dachten we dat we een muisje hadden die op het konijnenvoer was afgekomen. Naar enige inspectie bleken het van die kleine torretjes te zijn! Een heel leger! Direct al het voer weggegooid en de kast goed schoongemaakt. Dit was ongeveer een 1,5 jaar geleden en Rommel is er niet ziek van geworden ofzo... Ik denk dus niet dat ze echt veel kwaad kunnen. Ik zou wel even goed de zak voer inspecteren. Kan zijn dat ze daar dus al in zaten.

Waar kwam het voer vandaan? Dat van ons kwam toentertijd uit een groothandel die ook veel spul uit china importeerde. Wij dachten dus dat ze uit china kwamen. Had die beestjes nog nooit eerder gezien namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ook alles schoon gemaakt en weg gegooid, de hele zak. Maar het voer kwam van de Intratuin, daar hadden we Co ook gekocht en dat voer had i daar ook dus hebben we het ook maar genomen. En k heb ook geprobeerd er een foto van te maken maar dat is niet echt gelukt, je zag alleen maar bruine vlekken XD (dat heb je met een foto toestel op een telefoon), dus dat is niet echt goed gedaan:$.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat waren waarschijnlijk broodkevers of rijstkevers, die zijn alleen schadelijk voor je voer, maar leuk is anders.

Was het een nieuwe zak? zo ja terug naar de winkel en een klacht in dienen.

Jij hoort dan een nieuwe zak te krijgen (wel oude zak met beestjes het liefst meenemen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dan maar dat het alleen schadelijk voor het voer is, vorige vakantie sta ik op het punt naar Kreta te vertrekken komt meneer Co met schimmel aangelopen:( (oke niet zijn fout maar het komt wel mooi op het goede moment:O), zou gek geworden zijn als dit weer iets leuks was waarmee we met 50 dingen hem 2 weken lang moeten wassen om de zoveel dagen enz.. Niet dat het Co is die niet mee werkt, nee die vindt het geweldig, maar dan kan k de vakantie mooi vergeten, mijn vader doet dat echt niet, wc even schoonmaken om de 2 dagen en hem eten en drinken enz geven oke, maar wassen ho maar.. Maar nee het was geen nieuwe zak, heb hem al een tijdje, maand of 2, gaat niet zo heel hard hierzo, maar hij stond verder wel netjes in een doos in het donker op een droge plek..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getsiederrie!!! Torretjes in je voer? Waren het torretjes met een pantser of waren het van die langwerpige glans-achtige beestjes met lange voelsprieten die je ook wel eens op tegels oid ziet? (getver..)

Ik zou idd ook terug gaan met die zak voer als je hem nog hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .