Ga naar inhoud

Cavasan zalf


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn nijn had een ontstoken oog en nu heb ik dinsdag Cavasan meegekregen van de dierenarts. Dit moet ik 4 tot 8 x per dag in zn oog druppelen. Ik doe het 4 x per dag vanaf dinsdag, maar ik heb het idee dan zn oogleden alleen maar roder worden. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Klopt dat? Als nijn allergisch is, hoe herken je dat dan??

Het lijkt alsof het konijn iets suffer is, maar eet wel nog gewoon, maar hij heeft wel last van zn ogen (daar lijkt het iig op) en dat had ie voor de zalf niet geloof ik

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen er wel op reageren ja, ik zou dan even de dierenarts bellen om te vragen of je een andere zalf mee moet krijgen of niet.

We hadden het met konijntje Enzo ook, maar dat was niet omdat het oogje ontstoken was, maar door het zalven voor de operatie dat de oogjes niet uitdrogen.

Dus ik weet ook niet of je dan moet stoppen of toch door moet gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd ook even contact opnemen met je dierenarts.

watr je overigens bij zalven wel moet doen is het spuitstuk van de tube schoon maken nadat je het oog hebt gezalfd.

doordat je ermee in het "besmette"oog komt blijf je anders, als je het niet schoon maakt, de boel steeds her besmetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik ben even gestopt ermee. Ik heb het vandaag 2x gedaan ipv 4 keer en ik ga morgenochtend gelijk bellen. Hij komt zn hok bijna niet meer uit terwijl ie dat normaal wel doet, dus ik maak me wel een beetje zorgen :'(

Kunnen ze dood gaan als ze allergisch zijn voor de zalf? Of maak ik me dan toch weer een beetje overdreven veel zorgen?

En ik zal in ieder geval die tube schoonmaken, maar ik zit niet in zn oog, maar erboven...

Grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .