Ga naar inhoud

SS voor dierenwinkelkonijntjes


Plumeau

Aanbevolen berichten

Mijn nijnen zitten altijd aan SS. Ik heb het idee dat ze minder snel haken op de kiezen krijgen met dit voer. Bovendien wordt het geadviseerd door m'n dierenarts + door dierenopvang.

Als ze ziek zijn en niet eten, giet ik er heet water op om er een papje dwangvoer van te maken. Dat lukt met deze brokken veel makkelijker dan met de gewone biks.

En wat dat niet eten betreft... 't zal een kwestie van wennen zijn. Toen ze uit de opvang kwamen gaf ik eerst de helft het voer van hun en de SS. Toen lieten ze de SS liggen. Maar naarmater er meer SS en steeds minder (en uiteindelijk dus geen) biks in zaten, aten ze de SS gewoon. Nu zitten ze er om de bedelen zodra ik met de voeremmer aankom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onze kleinste van 8 weken eerst gewone biks gegeven, zag hier het topic over ss staan dus ben maar eens gaan kijken toen ik toch hooi en stro moest hebben. Heb meteen een zak meegenomen. Nou die kleine eet die andere biks niet meer hij schrokt ze bijna op zo lekker vind hij ze schijnbaar!!

Dus ja hij is nu ziek dus nu krijgt hij ze gewoon als hij daardoor goed (blijft) eten.

maar vraag me wel af of ik dalijk weer op de gewone biks moet overstappen of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .