Ga naar inhoud

Konijntje met verstopping en gas in de maag


Aanbevolen berichten

Donderdagochtend word ik om 7 uur gebeld en mensen die mij kennen , ik ben niet echt een ochtend mens, dus ik liet hem gaan, na mijn eerste bakkie koffie toch maar terug gebeld, want je weet nooit.

Een mevrouw aan de foon, die helemaal overstuur was, die ging die middag voor een paar dagen naar het buitenland en haar konijn at sinds de avond ervoor niet meer. Dierenartsen in deze regio hebben geen capaciteit voor opname en ze zat met de verzorging. Ze had reeds 3 konijnen in een korte periode verloren aan e cuni en ze had deze konijnen net 3 weken uit een opvang elders in het land en ze moest er niet aan denken dat het met deze konijnen ook zou gebeuren(het verliezen).

Ik had wel even tijd dus ik ben om half negen naar haar toe gereden, ik heb haar niet naar mij laten komen, anders had ik door de stress van het vervoer niet kunnen zien hoe het konijn zich echt gedroeg. Ik heb gevoeld, geen verstopping in de darmen, maar een immens grote bal kwam onder haar ribbenkast vandaan en drukte tegen haar ribben aan.

Ik heb de konijnen meegenomen en ben gelijk naar mijn da, ik had de mevrouw al voorbereid dat er een foto gemakt moest worden en had gezegd dat het er niet goed uit zag, ik had haar beloofd voor 5 uur te bellen met de uitslag, voordat ze op het vliegtuig zou stappen.

Na onderzoek en een foto bij de da bleek dat de bal de maag was die op knappen stond door gas en voedsel. De dierenarts zag het somber in , maar heeft gelijk de hele trucendoos te voorschijn getrokken. s' middags kon ik het konijn halen en wonder boven wonder at het weer. Dat hebben we natuurlijk door moeten zetten dus witlof, peterselie, kruidenhooi etc gekocht. Het had resultaat, ik gaf haar 3 keer per dag een kleine hoeveelheid groen, zodat ik zeker wist dat ze bleef eten. Ik had haar al het goede nieuws verteld, zodat ze kon genieten van de rest van haar dagen. Tot gisteravond, het andere konijn stopte ineens met eten, getver de getver. Eerst maar wat pijnstilling gegeven en toen 2 spuitjes wortelhapje er achter aan, dat at ie gretig. Vanmorgen was het weer helemaal normaal gelukkig dat ik er snel bij was zodat ik niet van alles moest uithalen.

Vanmiddag de konijnen weer aan een dolgelukkige eigenaresse overhandigd en ik kreeg als dank een flinke donatie een een doos heerlijke engelse fudge :love2:

Dit vind ik een van de mooie dingen van een opvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .