Ga naar inhoud

Beetje verdikt ...


webwiper

Aanbevolen berichten

Bo (NDH, ex-ram, 1 jaar, 1.9 kg)

Be (NDH, voedster, 4 maand, 1.2 kg)

Deze wonen sinds kort samen en delen dus ook hun maaltijd. Ik heb de indruk dat ze wat bijgekomen zijn sedert ze samenwonen, hoewel ze net hetzelfde van voeding krijgen als voorheen (toen ze nog gescheiden leefden).

's morgens : grote portie groenvoer (wortelgroen, witlofgroen, witlof, selder, radijs, ...) Met uitzondering een stuk wortel of een stukje brood.

's avonds : idem groenvoer als 's morgens maar met een portie biks erbij (ter grootte van 2 tomatenpuree-blikjes).

Hooi onbeperkt, maar enkel Be eet ervan.

Hoe kan ik hun voeding aanpassen zodat ze niet in overgewicht gaan ? We zijn nu al ff gestopt met brood ... moeten we de biks verminderen ?

Ze krijgen zeker voldoende beweging (duplexhok van kleine 2m² en overdekte aarde-ren om te graven van 2m²).

Alle tips welkom !

bij deze een foto van de rakkers !

koppel_hok_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het hem in 't weer zitten? Onze Merlot is ook een echt papzakske aan het worden vind ik...

Ik zou ze ook is op de weegschaal moeten zetten...

Maar hier net als bij jou, weinig biks en zo goed als geen dikmakende groenten...dus ik vraag me ook af hoe ze kunnen bijkomen...:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker niet gaan minderen in biks, voor 2 konijnen die veel beweging zijn is dat wel het minimum naast de hoeveelheid groenvoer.

Dat ze dikker ogen wil niet zeggen dat ze ook dikker zijn.

Be is nog niet uitgegroeid en bo is als ram zijnde nog aan het uitzwaren op die leeftijd.

Voelen ze goed aan en niet te dik zou ik me nog geen zorgen maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik me morgen maar eens een nauwkeurige keukenweegschaal ga aanschaffen. Momenteel wegen we het konijn door ermee op de personenweegschaal (op 100 gr nauwkeurig) te gaan staan en ons eigen gewicht af te trekken. Niet ideaal dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .