Ga naar inhoud

Afgebeten "kort"haarplekje


syl&snickers

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Zojuist zag ik bij mijn Snickers(vosje) op zijn rug een plekje waar hij , zo lijkt het, zijn haren afgebeten heeft, zijn huid ziet er normaal uit, en het haar ziet/voelt ook gewoon stevig.

Kan het zijn dat hij er gewoon een klit uit heeft gebeten, hij heeft wat moeite met het verliezen van zijn vacht, ik ben hem aan het helpen door te plukken en te kammen.

Of moet ik aan iets anders denken? (beestjes, huidaandoening e.d)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Syl:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ook wat gelezen op internet over huidaandoeningen. Mijn konijn had volgens de dierenarts last van mijt. Ik denk zelf dat hij een schimmel infectie heeft omdat er ook korte haartjes tussen zitten. Het kan misschien zijn dat je nijn ook een schimmel infectie heeft door die korte haartjes. Ik weet het niet pricies, ik laat het liever aan de ecte trouwe bbers over :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Knabbel begon met ruien had hij ook overal plekjes met korte haren. Toen ben ik hem gaan kammen en plukken, en nu is zijn vacht helemaal kort. (Vooral als je bedenkt dat de vacht eerst ongeveer 2 centimeter lang was, en nu nog geen 1 centimeter. :)) Alleen aan zijn kont hangen nog plukken, maar daaronder is zijn vacht echt nog heel kort, dus ik wacht gewoon nog even, dan vallen die plukken er ook wel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .