Ga naar inhoud

Alles weer oké hoop ik!


Nele1986

Aanbevolen berichten

hallo,

Net even heel de boel gedesinfecteerd (men konijnen hun hok)

Ik had gezien dat er sinds daarstraks van die blinkende vliegen rond vlogen rond het hok, mja Yin had een beetje platte kaka aan zen protje, direct prot gewassen nu heel het hok proper gemaakt (onderkant enzo)

Nu zijn de vliegen weg hoor, adaya had ik gecontroleerd die had geen plakpoepje dus alles oke daar, na yin zen protje gewassen te hebben grondige controle uitgevoerd, voorlopig niks te zien, heb zeker twee keer goed gekeken, ja ik weet hoe madeneieren eruit zien, ik heb namelijk al twee konijnen verloren aan deze stomme vliegen!

ik ga hem nu zeker elke dag controleren, hopelijk blijven de vliegen weg!

Ik heb nu enkele cd's rond het hok gehangen,

helpt dat tegen vliegen?

Ik denk dat ik dat ergens horen zeggen heb dat dat zou helpen dat vliegen niet tegen de weerkaatsing van dat licht kunnen.

Ik hou hem nu ook wat extra in de gaten, na ik het hok schoon gemaakt had mochten ze er weer in de nijnen, en yin had meteen gekeuteld, weer normale en harde keutels.

Heb ik dan nog kans ofzo dat er nog eitjes in zen haar zitten, aloewel ik er geen gezien heb?

En de vliegen blijven goed weg nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe goed je hebt kunnen kijken, maar het zou zomaar kunnen dat je die eitjes over het hoofd hebt gezien. Die glimmende vliegen zijn volgens mij inderdaad de vliegen die voor madenziekte zorgen, dus ik zou de konijnen maar heel goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe goed je hebt kunnen kijken, maar het zou zomaar kunnen dat je die eitjes over het hoofd hebt gezien. Die glimmende vliegen zijn volgens mij inderdaad de vliegen die voor madenziekte zorgen, dus ik zou de konijnen maar heel goed in de gaten houden.

er zaten ook nog gewone vliegen, ik heb alles opgekuist en nu geen vliegen meer te zien, ik heb net nog eens gezien naar yin zen protje en er is niks te zien dus. en hij eet goed en keutelt weer normaal!

Er is ook niks abnormaal aan hem te zien qua levendigheid enzo, hij doet even normaal als anders, ik ben er volgens mij razend snel bij geweest had ik nog langer gewacht dan ja...

maar khad ook gezien dat dus in het hok allemaal plakpoep aan de vloer gesmeert was en vooral de glimmende vliegen en ook de gewone vliegen daar naartoe vlogen en niet naar zen protje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu nogmaals alles goed nagekeken waar de poep aanhing en er is niks te zien, morgen toch even langs de dierenwinkel passeren om zo'n speciaal product 'anti myasis' van beaphar.

beschermt 2 tot 3 maanden voor maden.

ik kijk hem morgen ook nog regelmatig na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nja weet het zelf ook niet dat dat echt wel kan hoor, op de site van bunnybin staat ook iets maar dat is met een spons, dat moet je het achterste van het konijn insponzen.

Denk je dat hij maden kan hebben? was er wel snel bij om zen poepje te wassen, en alles meteen proper gemaakt dus. en heb al 5 keer grondig gekeken en niks te zien

kzie geen vliegen meer ofzo en hij keutelt weer normaal en eet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik zeker doen hoor,

ik heb namelijk al 2 konijnen daaraan verloren, pff nadeel aan het warme weer hé

adaya heeft er geen last van hoor, hij wel, nu poept hij weer goed en heb hem al zien eten, nu liggen ze samen buiten in de ren te relaxen, heerlijk om ze zo samen buiten te zien liggen genieten :)

ik heb hem vandaag al meermaals gecontroleerd en kzie nog steeds geen maden eieren liggen dus. kga hem zeker in het oog houden, maar ja met zo een maden kan het snel gaan,

ohja heb gezien dat ze eieren gelegd hadden op de poep die ik inmiddels proper gemaakt heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met maden gelukkig...

Ik heb hier wel ergens gelezen dat iemand iets van de dierenarts had gekregen wat opgelost moest worden in water. Het konijn moet dan met het kontje in het badje en de maden vielen eruit... Maar of dat ook geldt voor eitjes weet ik niet.

Misschien kan je je dierenarts bellen of zoiets bestaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat op de site van bunnybin staat is rear guard, en dat werkt zeker heel goed. Van die anti-myasis van beaphar weet ik het niet, maar de dierenarts was er iig sceptisch over. Al had hij er nog niet eens van gehoord, dus of je dat dan serieus moet nemen... Ik ga eens kijken of ik er wat meer over kan vinden op het internet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat op de site van bunnybin staat is rear guard, en dat werkt zeker heel goed. Van die anti-myasis van beaphar weet ik het niet, maar de dierenarts was er iig sceptisch over. Al had hij er nog niet eens van gehoord, dus of je dat dan serieus moet nemen... Ik ga eens kijken of ik er wat meer over kan vinden op het internet :)

en heb je er iets meer over gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nele,

Ik heb laatst hier op BB ook een vraag gesteld over vliegen en toen heb ik een heleboel handige tips gekregen van andere BBers om vliegen te weren uit de woonkamer of ren. Ik heb de link niet goed geplakt, denk ik, maar onderstaand mijn topic over vliegen. Misschien heb je er iets aan in je strijd tegen die vieze beestjes.

http://www.bunnybunch.nl/community/huisvesting/12622-doen-vliegen.html?highlight=vliegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .