Ga naar inhoud

Mondje(neusje) vegen


Rieneke

Aanbevolen berichten

Mijn konijn veegt sinds gisteren zijn mondje met zijn ene voorpootje. Hierbij maakt hij soms ook een geluid dat ik zo het best kan omschrijven: als wij onze mond dichthouden en proberen te praten. Zo klinkt het ongeveer. Dit geluid produceert hij ook wel eens zonder dat hij daarbij zijn mondje met zijn pootje 'afveegt' en andersom ook. Dus alleen het vegen zonder het geluidje. Ik heb ook al op google gezocht maar ik kon niks vinden. Wat kan dit zijn/beteken? (ik weet niet helemaal zeker of deze vraag wel in 'gezondheid' hoort omdat ik niet weet of het daarmee te maken heeft, maar verplaats het anders gerust)

aangepast door Rieneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat hij aan het niezen is? Ons konijntje is ook een tijdje verkouden geweest, en dat was ook te merken aan een raar geluid (niezen) en steeds haar neusje poetsen met de voorpootjes. Er hing dan ook snot in de voorpootjes (in het begin niet, na een tijdje wel).

Als het verkoudheid is, zou ik naar de dierenarts gaan. Dan krijg je antibiotica en gaat het stapje voor stapje beter. Onze is nu bijna "genezen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lirazel: Nee, ik weet wel hoe een wassend konijn eruitziet :P @Laura 1984: Ik hoor hem ook vaker dan anders achter elkaar niezen inderdaad. He jeetje, het is wel een 'zorgenkindje' hoor. Met de andere nijnen nooit wat aan de hand en met hem best vaak. En hij is nog maar 5 maanden oud :(

bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .