Ga naar inhoud

Oranje urine


Tanja

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren zag ik dat Bugs Bunny oranje urine heeft.

Nu heb ik op het forum er iets overgelezen maar kan het niet weer vinden.

Nu is mijn vraag als dit erg is of normaal?

En wat er aan te doen is?

Ze heeft voor 3.5 week geleden een nestje met 7 jongen gehad. Die doen het super goed. De enen is dikker als de andere. Maar ze komen allemaal goed mee.

Ik hoop dat iemand iets weet.

Groetjes Tanja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oranje urine is normaal. De kleur van konijnenurine verschilt nogal, afhankelijk oa van wat ze eten. Het kan helder zijn, of wit, geel, oranje, rood, bruin. Als het oranje is hoef je je iig geen zorgen te maken dat er bloed bij zit, dan wordt het meer rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Om dit topic nog even terug te halen. Mijn Liko heeft net op laminaat gezeken (ja, ben beetje boos op 'm ;)). Alleen hij deed twee plasjes... een helder-oranje en een iets minder heldere geel/beige kleurtje. En ja - ben eff helemaal over de zeik, hij doet 't precies waar het niet mag, dus heeft hij (weer) hokarrest - voor de rest van de dag en nacht... puh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat minder helder geel/beige heeft mijn bunny altijd gehad volgens mij :s en mij is ook verteld dat oranje plasjes idd van wortel komt ;)

Dat laatste is wel een beetje apart, aangezien Liko al in weken geen wortel meer gegeten heeft. Misschien dat er iets van die kleurstoffen in z'n brokjes zit ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .