Ga naar inhoud

Voeding van mijn konijn


Eline-Kareltje

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn konijn elke dag een bakje/half bakje gemengt voer, hooi en wat groente/fruit. Is gemengt voer minder goed dan gewoon biks?Groetjes Eline

ja, maar je kunt beter zelf een topic aanmaken voor je vraag, want je stelt je vragen nu in iemands anders topic:blink::$:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik geef mijn konijn elke dag een bakje/half bakje gemengt voer, hooi en wat groente/fruit. Is gemengt voer minder goed dan gewoon biks?Groetjes Eline

Bij biks kunnen ze het lekkere er niet uitkiezen omdat het staafjes zijn. Zo krijgen ze dus alles binnen wat ze nodig hebben. Als jouw konijn gewoon netjes alles op eet kan het geen kwaad, dan krijgt hij gewoon ook alles binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een kort vraagje en denk dat het beter is om die hier te stellen dan om er een apart topic voor te maken. (beetje overdreven voor deze vraag) Nou, hier komt 'ie: ik geef mijn konijn sinds een aantal dagen 2x per dag de standaard 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht. Ik heb het bakje nog niet eens neergezet of mijn konijn zit er al met zijn koppie in. Heeft hij nou een verschrikkelijke trek of doet hij dit omdat hij biks gewoon lekker vind? (ik wil namelijk niet dat hij honger lijdt, dan geef ik hem liever wat meer biks per dag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oud is je konijn rieneke?

want voor jonge konijnen geld namelijk 25 tot 30 gram voer per kilogram lichaamsgewicht, uitgaande van het volwassen gewicht.

dat aanvallen op het bakje wil iet perse zeggen dat ie vreselijk honger heeft.

mijn konijnen krijgen een mega portie groen voer en de hele dag hooi en desnondanks word er op de biks en op het groen aangevallen.

konijnen zijn ook hele nieuwsgierige beestjes en zullen dus altijd komen loeren wat je daar weer komt brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .