Ga naar inhoud

konijn met honger?


Alicia

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af... hoe kan je zien of een konijn honger heeft? Er staat hier op de site dat als een konijn ligt met een oor staand en de ander liggend dat ie dan honger heeft maar bij mijn konijn (Snowy) kun je dat niet zien , want hij heeft 1 hangend oor en 1 omhoog staand oor ( half hangoor).

Altijd als ik met de voerton aankom gaat hij heen en weer rennen en springt hij steeds heen en weer, en op mijn schoot en er weer af, hij is dan altijd heel enthousiast. Als ik zijn voer in zijn bakje doe springt hij meteen naar z'n eten.

Hij krijgt 40 gram per dag ( hij weegt 2,15kg), in de ochtend 20 gram en in de avond 20 gram, maar dan eet hij de helft van zijn eten op en 20-30 minuten later gaat hij weer eten, betekent dit dat hij te veel krijgt? Het voer wat ik geeft is SS Selective

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is 40 gram voor een konijn van 2,15 kg wel wat weinig, tenzij hij ook nog groenvoer erbij krijgt natuurlijk.

Dat van die oren: ik heb het nog nergens gelezen maar was dat niet toevallig op 1 april gepost? Ik vind het maar raar hoor :$

En honger, tja... hier vallen ze aan op de etensbakjes alsof ze totaal uitgehongerd worden door me terwijl ze toch echt voldoende krijgen iedere dag. Volgens mij zijn konijnen gewoon vraatzuchtige monstertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat doet Teun dus nooit. Hij krijgt ook een bakje SS (en hooi en groenten) maar valt z'n bakje absoluut niet aan. Hij eet het gewoon langzaam op in 24 uur tijd. Ik geef hem altijd 's avonds z'n SS voordat ik ga slapen en s' ochtends heeft hij vaak nog niet de helft op. Tijdje gedacht dat er iets mis was maar hij is goed op gewicht en heeft volgens de DA geen last van haken. Misschien is het gewoon een 'beleefde' eter?

Wat ik begrepen heb is SS goed, voedzaam voer en als je er ook groenten bij geeft is 40 gram wel voldoende, denk ik. Hou je z'n gewicht in de gaten? Weeg je 'm wel eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, honger zal het niet zijn :lol: Het kan verveling zijn, of inderdaad drang naar vrijheid. Maar het kan ook zijn dat je konijn het gewoon erg leuk vind om aan het hok te knagen. Konijnen zijn dan geen knaagdieren, maar het zijn wel echte knagers. Heeft ze afleiding in het hok? Dingen om aan te knagen, of om mee te spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dizzy doet ook zo gek als ik met een bakje voer aan kom. Ook als we opnieuw de woonkamer in komen gelopen (als we bijvoorbeeld naar de keuken of de slaapkamer zijn geweest) zit ze je echt aan te kijken van: heb je wat te eten voor me?

Soms kan ze echt doen alsof ze al 2 dagen niks gekregen heeft ;)

Haar biks van 's avonds is altijd helemaal op, haar biks van 's morgens verdeelt ze over de hele dag. en rond het avondeten krijgt ze 2 schaaljes groenvoer: andijvie, spinazie, witlof, pterselie en een klein stukje wortel.

Natuurlijk altijd kruidenhooi en vers water!! (is standaard toch :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer voldoende 'variatie' in het hok te brengen. Dan weer een bal, dan weer een zandbak, een kartonnen buis. Er is altijd hooi, geregeld wilgentakken. Ze hebben veel ruimte in het hok + ren en daarnaast lopen ze geregeld los.

Toch blijft ze aan het hok en de ren knagen. Ik vrees dat ik me erbij neer moet leggen, maar blij ben ik er absoluut niet mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .