Ga naar inhoud

Wanneer Mirrin en Catootje laten helpen?


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

het mannetje kán idd vanaf drie maanden geholpen worden maar helaas doe nog lang niet alle dierenartsen dit.

wellicht is het handig om je nu al vast te gaan informeren naar een dierenarts die dit wél doet.

mannetjes zijn vanaf drie maanden vruchtbaar en vrouwtjes vanaf vier maanden.

een mannetje is na de castratie nog twee weken vruchtbaar.

vind je dus een dierenarts die het met twaalf weken wil doen kun je je koppel gelijk na de castrtaie weer samen zetten.

heb je een dierenarts die het pas later wil doen moet je ze uiterlijki met 14 weken scheiden en dan later, twee weken na castratie, weer aan mekaar koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dan ga ik eens informeren bij verschillende dierenartsen!

Ik kan ook alleen mijn ram laten castreren en mocht het nodig zijn, kan het voedstertje altijd nog.

Sowieso is dat in eerste instantie het belangrijkste om nestjes te vermijden.

Of je nadien je voedster al dan niet laat castreren moet je zelf beslissen.

Je kan enerzijds beslissen om te castreren ter voorkoming van ziektes aan de baarmoeder of anderzijds mbt gedrag.

Mogelijk krijgt ze last van regelmatige schijnzwangerschap bv of ze gaat sproeien of de relatie met haar gecastreerde vent wordt verstoord omdat zij te vaak rams is...of...of...of... Maar dat zal de tijd moeten uitwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .