Ga naar inhoud

Hooi


chantal1987

Aanbevolen berichten

Gister avond hebben ik en mijn vriend een grote vuilnis zak gedroogd gras (hooi) gehaald uit een weiland voor ons konijn. Kan ik dit aan mijn konijn geven of is het beter om uit een dierenwinkel te halen? Ik heb vannacht een pluk hooi laten weken in water, ik heb het nu in een doek gelegd om te drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt hooi is zal het niet zoveel kwaad kunnen, maar momenteel wordt er veel gemaaid en is het gras wat je gevonden hebt waarschijnlijk nog geen echt hooi (dan moet het eerst een flink poosje liggen en drogen), maar inderdaad gras wat een beetje uitgedroogd is.

Gemaaid gras is niet goed om te geven !

Dat gaat gisten in de maag van je konijn en kan voor problemen gaan zorgen..

Hoe je zelf van gemaaid gras hooi kan maken weet ik niet !

Zou wel leuk zijn als dat kon, dan heb je niet voor niets zo ijverig dat gras bij elkaar gezocht..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij indd ook, ach ik heb hier de ruimte toch niet om gras te drogen, maar het zou wel handig zijn! Zolang er hier 1 tot 1,5kilo in de week doorheen gaat krijgen ze hier gewoon het normale hooi, geen gekke dingen. Anders heb hier straks voor elk konijn wat anders staan en dat word me een beetje te gek :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt voor de tip!

Ik ben blij dat ik dit weet. Ik was van plan om inderdaad eens zelf hooi te maken voor ze, met gras en brandnetelblad enz. Dat kruidenhooi uit de dierenwinkel is zo duur!

Weet iemand hoe lang je brandnetels moet laten drogen voordat de nijnen het kunnen eten. Ook zo lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .