Ga naar inhoud

Ze vreten de oren van mijn kop af!


PeterV

Aanbevolen berichten

Onze konijnen eten op aanraden van de DA sedert een week of 2 ongeveer de helft minder groenvoer en een beetje minder biks. Met als resultaat dat ze nu bijna 2 keer per dag al het hooi opeten! Werkelijk alles! Terwijl ze vroeger bijlange nog niet de helft opaten! Ik schat hun gezamelijk eindgewicht op 6kg, dus ik geef ze 150g biks (6 x 25g).

Maar het valt me nu ook op dat ze 's morgens van zodra ik het groenvoer breng ze in één keer de kom leegeten, terwijl ze er vroeger zeker 2 uur over deden en dikwijls veel lieten staan. Ze komen echt met z'n drieën aangelopen en eten ze in één keer helemaal leeg!

Het valt me echt op dat ze veel heviger op het eten afgaan dan voor ons verlof. Daarstraks gaf ik ze een stevige wilgentak en daar was een paar uur later niks meer van terug te vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Hier net het omgekeerde... ik geef extra veel groen nu (3 keer per week naar de markt!) ivm die verstopping van Clicquot en hun ruiven. Ze eten nu minder hooi en minder biks...

Maar euh... Jefke heeft natuurlijk meer smaak aan zijn eten hé Peter. Dat ventje heeft wat in te halen! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijntjes die aanvallen op hun bakje eten, dat is gezonder dan een halfleeg bakje waar ze steeds een hapje uit nemen, omdat dat betekend dat het te veel is. het hoofdvoer van konijnen is hooi, dus het is juist goed dat ze daar veel van eten. ik denk dat ze eerst zoveel groen en biks kregen, dat ze hun hooi niet meer op konden.

hooi bevorderd de spijsvertering en is goed voor hun darmen, dus hoe meer ze ervan eten, hoe beter. en dat ze nu hun groenvoer in 1x opeten, komt waarschijnlijk omdat het nu gewoon genoeg is, en vroeger waarschijnlijk teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Jeff is supervitaal geworden! Hij vliegt soms als een gek door de ren! Ik herken hem haast niet meer! Helemaal niet de "lamme goedzak" zoals ze hem in de opvang noemden...

Dat beest moet echt al een hele tijd afgezien hebben van die haken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen eten op aanraden van de DA sedert een week of 2 ongeveer de helft minder groenvoer en een beetje minder biks. Met als resultaat dat ze nu bijna 2 keer per dag al het hooi opeten! Werkelijk alles! Terwijl ze vroeger bijlange nog niet de helft opaten!

Leuk om te lezen omdat het heel herkenbaar is

Wij geven één van onze konijnen sinds een maand geen hardvoer en groenvoer meer....En eten wat ze nu doet aan hooi !!!!! Niet normaal !

Daarbij is ze ook tammer geworden en een stuk slanker !

Je enthousiasme erover is dus goed te begrijpen Peter !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo van die vreetzakken (zoals ze dat bij ons zeggen) die kleine spruiten zitten nu al aan het behang te knabbelen(juist hun moeder!).

alles wat ik geef is meteen weer op.

Spijtige van de zaak is , wat erin gaat komt er ook in veel voud weer uit!

kuisen dat ik doe (3 keer per dag).

Vanaf de 4 de juli mogen van mama weg en zal het weer iets leuker worden en rustiger .MAAR IK GA ZE MISSEN HOOR! :wavecry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .