Ga naar inhoud

nieuw met konijnen, vraagjes over eten


Lunagizmo

Aanbevolen berichten

:bunny1:

Ik heb net een topic geplaatst over de casteratie en nu heb ik nog wat vragen over het eten dat konijnen krijgen. Ik heb 2 dwerghangoortjes van 2 maandjes oud.

De man in de dierenzaak zei dat het hooi 2/3 van hun voedsel is? Hoeveel geef ik hiervan dan ongeveer? Ik had gisteravond 2 dikke handen vol in het huisje gedaan en da's nu schoon op.

Er staat ook een bakje met gewoon konijnenvoer, biks heet dat geloof ik? En daar hebben ze ook goed uit gegeten. Hiervan krijgen ze 1 bakje per dag?

En groente, dat is gewoon voor erbij of is het echt nodig dat ik regelmatig wat verse groentes koop voor ze?

Alvast bedankt, groetjes Dorien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi moet echt onbeperkt zijn, dus de hele dag door. Groenvoer vinden ze gewoon lekker, ik geef ze bv iederedag wat andijvie, peterselie, rucola, witlof of wortelloof van alles een beetje en natuurlijk biks.

En een paar keer in de week kleine stukjes fruit of wortel, maar niet veel ivm de suikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook kleine konijnen en geef s'ochtends 2 eierdopjes biks, dat zijn dus die groene simpele staafjes

Ik voer het hooi dan bij.

S'middags geef ik ze een groentesalade. Witlof,peterselie,andijvie,wortel,appel,rucola, sla van alles, de ene keer dit de andere keer zo.

S'avonds geef ik weer hooi.

Geef nooit teveel biks, ze worden er dik van en kunnen plakpoep ervan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kun je ze gewoon biks geven, daar zit alles in wat ze nodig hebben. Van gemengd voer eten ze alleen de lekkere dingen eruit, de gekleurde stukjes en de staafjes (biks) laten ze vaak liggen, dus ik ben er geen voorstander van.

Bij mij krijgen ze elke dag een hamstervoerbakje vol biks, voor de hele dag genoeg hooi en 3-4x in de week een bak vol met groente voor erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .