Ga naar inhoud

Vaag gedrag?


Sonnilion

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje van bijna 2 maanden oud (vrouwtje) was in het begin bangig. Dat vond ik niet vreemd en het trok later ook weg. Daarna begon ze te rennen en te springen en lag ze languit in haar hok. Dat leek me een goed teken. Ze vond het ook fijn als ik haar op schoot nam en ging aaien. Daar ging ze helemaal voor liggen. Alleen nu gooit ze haar voerbak door de kooi heen, en stampt ze als ik haar heb opgepakt en geaait. Ze zat eerst ook op mijn gitaartas, en ik legde dat ding even goed neer, en toen ging ze meteen ook al stampen. Bij het kleinste ding wat je doet begint ze te stampen. Ik begrijp niet goed waarvoor dit nou is? Is ze opstandig of "pubert" ze? Of is ze nou bang?

Misschien weten jullie het..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampen doen ze meestal als ze zich bedreigt voelen. Maar hier wordt er ook heel wat afgestampt, vooral door mijn rammetje en meestal echt om de meest kleine dingen. Laat ik per ongeluk iets vallen stamp stamp.... Maken de buren geluid stamp stamp. De ene keer helpt het als ik hem daarna ga aaien en gerusstellen, de andere keer stampt hij gezellig verder en houd hij vanzelf wel op. Ik zou me er (als ze ze verder geen raar of bijzonder bang gedrag vertoont) niet al te druk om maken. Het zal ook deels wel aan de hormonen liggen ofzo, want voordat mijn ram gecastreerd was stampte hij nog vaker. Gek genoeg heeft mijn voedster nog nooit gestampt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .