Ga naar inhoud

Heel even jullie hulp nodig!!


Mo-tje

Aanbevolen berichten

Een vriendin van mij zegt net dat ze haar konijnen geen gementvoer of biks geeft. Alleen maar gras, groenvoer, wilgentakken enzo.

Wat kan ik tegen haar zeggen om haar over te halen? Of heeft een konijn echt geen biks nodig eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hebben beide dierenartsen gezegd dat een konijn kan leven op hooi en groenvoer... geloof ik ook wel in hor, ik heb nog nooit een wild konijn van een biksboom zien eten. maar ze vinden het ten eerste erg lekker en ik denk dat je het natuurlijke voedsel van een nijn niet goed genoeg kan nabootsen, met hooi en groenvoer. uit de natuur halen ze toch nog zoveel meer...voor de volledigheid dus toch maar een beetje biks (tenminste hier, krijgen ze per nijn 2 eetlepels biks per dag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje biks erbij weet je zeker dat de voeding volledig is. Als de vriendin het persé niet wil, zou ik haar laten. Ze voert immers wel van alles, ook onkruidplanten neem ik aan? Ik zou haar de ruimte geven om het op haar manier te doen.

Biks is in feite een kunstmatige voedingsoplossing voor tamme konijnen. Maar ja, wel handig.

aangepast door Claire68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .