Ga naar inhoud

HELP Vosje is verlamd


maria

Aanbevolen berichten

ik weet het niet zeker maar volgens mij kan een konijn niet kokhalzen ,aangezien ze ook niet kunnen braken ,vergeef me als ik het fout heb.

Ik weet inderdaad dat ze niet kunnen braken maar tijdens het eten kreeg hij het zeker moeilijk weg en het leek echt op kokhalzen of mischien bleef het hangen dat hij het niet zo makelijk weg kreeg. Hij eet wel gelukkig maar wel moeizaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

maria ik had niet het idee dat kerel pijn had maar hij was hopeloos.Wilde wel drinken meestal als konijnen pijn hebben staken ze met eten en drinken.Maar het was een hoopje elende.Wat bewegen loos onder de lamp moet om op temperatuur te blijven.

Er zijn bij konijnen zoveel oorzaken verlammig tijdelijke en permanente verlamming.Dus de dieren arts kan dat ook testen.Siebe had nog gevoel in zijn pootjes en kon veel meer.Kerel kon niks meer alleen ademen niet eens zijn hooft meer omhoog.Vermoedelijke oorzaak een verkeerde sprong in het hok.En het kan al dan gebeuren.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net bij vosje vandaan zag hem echt zijn achterpoten effe gebruiken. Was echt helemaal super blij dat ik erbij was toen hij dat deed en heb dan ook zijn achterpoot effe tussen zijn tenen geprikeld en hij trok zowaar zijn pootje weg, maar gisteren bij de DA deed hij dat niet. Hij was echt een hoopje die je bijelkaar moest rapen zeg maar. Mischien heeft die injectable wel geholpen en zat er toch wat klem, ik heb echt geen iddee, maar ik zal het straks wel horen van de DA. Ik zie hem wel steeds wat eten en heb hem net weer drinken gegeven daar dronk hij weer behoorlijk veel van. Ik heb niet echt het idee dat hij pijn heeft, maar meer vervelend zo van waarom kom ik nou niet vooruit!! Het is toch raar voor zo'n beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maria ik had niet het idee dat kerel pijn had maar hij was hopeloos.Wilde wel drinken meestal als konijnen pijn hebben staken ze met eten en drinken.Maar het was een hoopje elende.Wat bewegen loos onder de lamp moet om op temperatuur te blijven.

Er zijn bij konijnen zoveel oorzaken verlammig tijdelijke en permanente verlamming.Dus de dieren arts kan dat ook testen.Siebe had nog gevoel in zijn pootjes en kon veel meer.Kerel kon niks meer alleen ademen niet eens zijn hooft meer omhoog.Vermoedelijke oorzaak een verkeerde sprong in het hok.En het kan al dan gebeuren.cindy

Ik had je verhaal gelezen erg hoor, afscheid nemen blijft toch moeilijk. Je hecht toch aan zo'n beestje of je hem nou kort of lang hebt gehad het zijn nooit de leukste dingen.

Die van mij at gisteren maar klein beetje, maar lag id net zoals die van jou. Maar op dit moment gaat het wel met vosje hij bewoog zijn achterpoten daarnet toen ik bij hem ging kijken.

Dus ik heb weer hoop op herstel, afwachten wat de DA straks gaat zeggen. Maar hij is levendig genoeg op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net weer thuis en keek net bij vosje en hij huppelt alweer. Nou ik ben echt in de wolken. Ga straks toch weer naar de DA zodat ze hem weer effe ziet maar ik begin ook te denken dat het misschien iets bekneld zat. Ik hoop echt dat het helemaal goed komt. Tot nu toe vind ik het echt een wonder het verschil van vanmorgen en nu.

Hij is zelf ook verbaasd, maar hou hem nog in een kleine ruimte dat hij goed hersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wat goed zeg! maar gebruikt die nu al weer al zijn pootjes? wat fijn, dan heeft het medicijn hem goed gedaan

Hij was net in zijn hok een beetje aan het hupsen, nog wel wat slapjes maar hij probeert het wel. Dus we zijn zeer hoopvol gestemd.

Ik ga nu naar de DA kijken of ze kan zeggen wat het eventueel geweest kan zijn en of hij dat weer kan krijgen. En het allerbelangrijkste of hij volledig zal herstellen. Ik wil niet te vroeg juichen maar het ziet er nu goed uit.

Ik laat jullie wel weten wat de DA gezegd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met mijn Jip precies hetzelfde meegemaakt, alleen heb ik bij hem ook gezien hoe het gebeurd is. Hij schrok namelijk van de kat (ik had Jip net een uur!) en sprong wild onder het hok, waarbij hij waarschijnlijk zijn rug gekneusd heeft.

Ook een prik gekregen tegen de zwelling, en tegen de pijn. Een tijdje verplicht in z'n hok laten zitten zodat hij zich niet verder pijn kon doen, en niet kon overbelasten. En nu zie je er niets meer van gelukkig, hij doet weer net wat een gezond konijntje allemaal doet.

Succes, ik hoop dat het allemaal goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de DA, ze waren echt helemaal verbaasd dat hij al zelf kon zitten en een beetje kon hupsen. Ze hadden het niet gedacht dat hij het zou redden. Maar hij heeft heel veel geluk gehad. Ze zij dat hij ook zijn rug gebleseerd kon hebben tijdens het rijden op zijn vrouwtje snowy, maar dat ia alleen maar gissen ik heb het niet zien gebeuren dus kan hij ook verkeerd gesprongen zijn.

Hij heeft nu weer een injectie dexadreson gekregen en hopen dat hij volledig herstelt. Het is nog afwachten dus. Voor de rest mag hij alleen nog op beperkte ruimte tot dat ik weer zie dat hij echt de oude is en dan goed in de gaten houden dat het niet weer gebeurt, wat eigenlijk heel moeilijk zal gaan want ze racen door het hok en door mijn hele tuin. Maar voorlopig effe rust voor vosje, hij mag zich in ieder geval niet opwinden of rare sprongen maken. Dus voorlopig moet hij ook gescheiden worden van Snowy, maar ze kunnen elkaar wel zien. Was de koppeling lekker geslaagd, zal je straks weer zien dat het tegen gaat zitten. Maar goed dat is voor latere zorg.

PPFFFFTTTTT ik ben wel wat opgelucht maar ben ook nog angstig. Het is heel dubbel tot dat ik mijn oude vos terug heb zal de angst er nog wel zijn.

Hij eet weer goed en drinkt ook goed dus dat is een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met mijn Jip precies hetzelfde meegemaakt, alleen heb ik bij hem ook gezien hoe het gebeurd is. Hij schrok namelijk van de kat (ik had Jip net een uur!) en sprong wild onder het hok, waarbij hij waarschijnlijk zijn rug gekneusd heeft.

Ook een prik gekregen tegen de zwelling, en tegen de pijn. Een tijdje verplicht in z'n hok laten zitten zodat hij zich niet verder pijn kon doen, en niet kon overbelasten. En nu zie je er niets meer van gelukkig, hij doet weer net wat een gezond konijntje allemaal doet.

Succes, ik hoop dat het allemaal goed komt!

Nou dat is echt fijn om te horen. Hoop voor vosje dat het ook helemaal goed komt.

Ja ze hebben echt een hele kwetsbare rug dat zij de DA al.

Het ziet er tot nu toe goed uit. icon14.gif

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lijkt het al snel zoveel beter te gaan!

Hartstikke goed nieuws. Nu blijven we duimen dat het zich doorzet en Vosje snel weer de oude is.

Ja wij staan er ook versteld van. Gisteren toen ik las over cuniculi shrok ik echt en dacht hoop echt dat vosje het niet heeft. Toen las ik over zware beschadiging van de rug, dat is altijd foute boel in de meeste gevallen eindigt het in inslapen. We hebben tot nu toe geluk gehad.:bow:

Hij was daarnet nog aan het proberen te klimmen over een afzetting van de hok ( hadden we de ruimte kleiner gemaakt), dus we hebben de hok weer aangepast.Maar het is in ieder geval een goed teken dat hij weer nieuwsgierig is. Hij heeft zelfs op zijn achterpoten gestaan. We stonden echt perplex.

Maar de DA zei ook dat het gevaar nog niet is geweken, maar dat het wel goed met hem ging.

Die injectie heeft hem in ieder geval goed gedaan.:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geweldig!!!

De injectie die Vosje heeft gekregen werkt 48 uur. Hou haar de komende tijd nog even extra goed in de gaten.

Eigenschappen

Dexadreson is een synthetisch corticosteroïd met een sterke ontstekingsremmende, anti-shock en glucogenetische werking. Het heeft in tegenstelling tot de natuurlijke corticosteroïden vrijwel geen invloed op de water– en zouthuishouding. Dexadreson is een snelwerkend preparaat met een werkzaamheid van ongeveer 48 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erg goed met vosje, hij hupst nog wel wat raar maar hij kan het in ieder geval. Hij stond net op zijn achterpoten en niet echt heel wankelig dus dat kan hij ook al. Voor de rest ziet hij er weer een stuk gelukkiger uit. Gisteren hadden we snowy effe bij hem gezet dat was echt heel lief om te zien ze hadden elkaar lekker schoongemaakt, maar meneer wilde gelijk meer en probeerde ritje maken dus hebben we snowy weer wegehaald. Ik wil geen risico nemem nu het zo goed gaat. Dus vosje moet het nog maar tegoed houden voor als hij echt veel sterker is. We zijn eigenlijk heel positief gestemd want hij doet het erg goed. Dus hopen stukje bij beetje dat het helemaal goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maria,

Dat is schrikken zeg!!

Heeft je dierenarts ook wel aan ecuniculli gedacht? Dit kan ook verlammingen veroorzaken, maar meestal staat dan het kopje van je konijn ook een beetje scheef.

Altijd de moeite waard om even te vragen.

Heel veel sterkte,

Paula

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maria,

Dat is schrikken zeg!!

Heeft je dierenarts ook wel aan ecuniculli gedacht? Dit kan ook verlammingen veroorzaken, maar meestal staat dan het kopje van je konijn ook een beetje scheef.

Altijd de moeite waard om even te vragen.

Heel veel sterkte,

Paula

Hoi Paula,

Nee zijn kopje stond niet scheef, en onder tussen gaat het echt heel veel beter hij heeft vandaag ook weer een beetje in de tuin rond gehuppeld en voor de rest gaat het erg goed.icon14.gif

Hij eet en drinkt goed. Als het ecuniculli zou zijn dan denk ik niet dat hij zo snel weer op de been zou zijn:poot:

Maar we houden hem nog steeds goed in de gaten en nu zit hij nog apart op beperkte ruimte totdat hij weer wat sterker is.:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .