Ga naar inhoud

Schijnzwanger???


teddydwergjes

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zeker of Verona schijnzwanger is. Ze lijkt een nestje te maken van stro, hooi en alles wat ze kan vinden, plukt de vacht van haar buik en haar zusje mag opeens niet meer in het nachtverblijf (Verona zit telkens in het nachthok en als Sienna eraan komt blokkeert ze de ingang en probeert ze Sienna weg te duwen)! Maar afgezien daarvan is Verona net zo lief tegen me als daarvoor. Ze vindt het nog heerlijk om geknuffeld te worden en laat zich makkelijk oppakken.

Wat denken jullie? Is Verona schijnzwanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zijn 2 zusjes. Ze zijn 5,5 maand oud. Ik had in andere topics gelezen dat wanneer konijntjes schijnzwanger zijn, ze chagrijnig worden. Mijn konijn is dat helemaal niet, dus daarom zat ik te twijfelen. Ik zal haar nestje in ieder geval vandaag opruimen (zoals in andere schijnzwangertopics wordt geadviseerd). Ik vind het wel sneu voor Verona, ze is nu helemaal kaal van onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ze bij een fokker vandaan. Ze heeft dit nestje nu 2 dagen. Ik zat te twijfelen of ik het nestje zou laten liggen, maar op BB werd geadviseerd om het weg te halen. Maar goed, ik zal anders nog een paar dagen wachten met het weghalen (is ook zo zielig, ze heeft heel veel moeite in het maken van het nestje gestopt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fokker zei dat het bij sommige konijntjes wat lastig te bepalen was, maar dat ze vrij zeker was van het geslacht van mijn konijntjes! Maar jij denkt dat Verona zwanger is en niet schijnzwanger? Waarom denk je dat eigenlijk? Ik hoop van niet, ik heb nul ervaring met nestjes en ik ga over anderhalve maand met vakantie! Bovendien zou er dus sprake zijn van incest, waardoor de kansen op genetische afwijkingen relatief groot zijn...

Maar wat is nou het beste wat ik kan doen? Naar de DA om te laten checken of Verona zwanger is en om het geslacht van Sienna nogmaals te bepalen? Of gewoon afwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch ff voor de zekerheid het geslacht van sienna na laten kijken..Ook fokkers kunnen het wel eens mis hebben he...Maar goed,dat is mijn mening..Blijken ze idd beide voedsters te zijn dan is er geen probleem..Laat dan het gemaakte nestje nog een dag liggen en haal het dan weg..De haren groeien wel weer aan..

Blijkt sienna wel een rammetje te zijn dan zou ik hem bij verona weghalen en apart zetten,en bij de Da meteen een afspraak maken voor een castratie,zodat als de jongen straks van de moeder af zijn ,jij hun weer kunt koppelen..Maar nu loop ik op de zaken vooruit...Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik eigenlijk ook zelf het geslacht bepalen of kan alleen konijnenexpert dit (zoals bijv. mijn DA). Ik heb ooit op een website foto's gezien hoe je dit kan doen, maar heb dit zelf nog nooit gedaan.

Tja, over die haren zit ik niet in, tis meer dat ik het zielig vind, ik weet dat ze weer aangroeien. Ik zit meer in van dat ALS ze zwanger is, ze net bevallen is als ik op huwelijksreis ben. Maar nogmaals, waarom dacht je gelijk aan een zwangerschap en niet aan schijnzwangerschap? Verona is namelijk wel lief tegen Sienna (afgezien van het feit dat Sienna niet in het nachthok mag). Ik vind het sowieso vreemd dat Verona (schijn)zwanger of niet nog steeds superlief blijft (ik klaag niet hoor!). Als ik al die verhalen hoor van die knorrige (schijn)zwangere dames hier op BB!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik zei het verkeerd. De fokker had er in het begin zo rond de 4 weken moeite mee met sommige konijntjes. Ze zei dat het dan wat lastig te zien was. Destijds had ze op de website staan dat mijn konijntjes vrouwtjes waren en bij een paar konijntjes een vraagteken omdat ze het nog niet goed kon bepalen. Met 7 weken kon ze wel het geslacht van alle konijntjes bepalen en had ze alle konijntjes nog een keer gechecked.

Maar, ik zal voor ieders geruststelling (zowel die van mij als die van jullie) het geslacht nogmaals laten bepalen! Maar waar ik nog steeds geen antwoord op heb en ik inmiddels supernieuwsgierig naar ben: Hoe bepaal je het verschil tussen een schijnzwangerschap en een echte zwangerschap. En waarom denken jullie dat mijn konijn zwanger is en niet schijnzwanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige verschil tussen schijn en zwangerschap is de jongen krijgen daad werkelijk de rest gedrag ect is het zelfde namelijk.Maar mocht er een sex fout zijn gemaakt dat kan dan is het zaak beiden gelijk te scheiden aangezien de voedster gelijk gedekt word opnieuw na de bevalling.En als dit dan broer zus is ..............slechte zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dit stelt mij enigszins gerust... Het kwam op mij over dat het zo goed als zeker was dat dit een zwangerschap was en niet een schijnzwangerschap. Terwijl ik eigenlijk uitging van een schijnzwangerschap.

Oké, ik ga de volgende stappen ondernemen:

Stap 1: geslachten van Verona en Sienna opnieuw laten bepalen

Stap 2a: indien Verona vrouwtje is en Sienna mannetje is, direct scheiden en Sienna laten castreren

Stap 2b: indien ze beide vrouwtjes zijn, waait de schijnzwangerschap vanzelf over

Stap 3a: nadat Sienna is gecastreerd 2 weken wachten en opnieuw koppelen.

Willen jullie allemaal voor mij duimen dat Sienna een meisje is en Verona last heeft van een schijnzwangerschap! Anders weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik kan namelijk niet zomaar mijn huwelijksreis afzeggen! Maar ik kan ook niet zomaar mijn lieve konijntjes in de steek laten als eentje net is bevallen.

Oh, ik bedenk me nu opeens dat als ze een nestje maakt en ze is zwanger ze natuurlijk snel kleintjes krijgt (Ik zat te denken aan 30 dagen, maar dat is natuurlijk de duur van de zwangerschap). Kan iemand mij vertellen wat de tijdsduur is tussen het maken van een nest en het krijgen van jonkies?

aangepast door teddydwergjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom we denken aan een zwangerschap en niet aan een schijnzwangerschap???Dit komt omdat het geregeld voorkomt dat ze worden verkocht als 2 zusjes of 2 broertjes,maar vervolgens een ram en een voedster blijken te zijn..Dit komt vaker voor dan je denkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik overigens vergeten ben te vertellen is dat Sienna een week geleden alvast is begonnen met het maken van een nestje, maar ze ging niet haren plukken ofzo. Verona is vervolgens verder gegaan met het nestje, maar dan met haren plukken (van onder is ze nu echt kaal). Brengt dit meer duidelijkheid dat Sienna een lieve papa is die Verona helpt (en Sienna dus eigenlijk een mannetje is)?

Maar goed, ik zal de geslachten laten bepalen en houd jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je nu al of het 2 voedsters zijn? Ben erg benieuwd! Ik heb ook een voedster die nu al voor de 4e keer een nestje heeft gemaakt,waarbij ze 2 keer haar buikje heeft kaal geplukt (erg zielig...). Maar ook mijn voedster blijft er verder heel erg lief onder, dus ik denk dat ze niet per definitie knorrig worden hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .