Ga naar inhoud

Grond besmet na myx?


Kaar

Aanbevolen berichten

Vorig jaar zijn hier bij het hertenparkje alle konijnen doodgegaan aan myx. Ik heb dat hier toen geschreven, heb ook de dierenbescherming gebeld omdat ze ze gewoon dood lieten gaan, een gruwelijke dood dat kon ik zo zien.

Het afgezette stuk heeft sindsdien leeg gestaan, tijdje terug kwamen er 2 geiten op te staan en wat duifjes (bovenkant is dichtgemaakt met gaas).

Nu lopen er weer 2 konijntjes op hetzelfde stukje grond, mag dat wel of is de grond besmet en kunnen de konijntjes meteen weer ziek worden? Ik vond eentje er toch al slecht uitzien, een hele rare kapotte neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er vorig jaar een konijntje de myxomathose overleefd heeft, blijft het nog lang in zijn bloed. Als dit konijntje geprikt wordt door een mug, kan deze de ziekte verder doorgeven.

De grond is niet echt besmet maar het is inderdaad mogelijk dat een jaar later de ziekte weer uitbreekt op dezelfde plaats. Ook als alle konijnen toch dood waren vorig jaar, kunnen besmette muggen die overwinterd hebben in een nabijgelegen schuur of stal de ziekte terug verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, maar het blijft dus niet in de grond/gras zitten ofzo.

Hmm, anders had ik meteen de dierenbescherming weer gebeld. Luisteren doen ze daar bij dat hertenpark (soort kinderboerderij) toch niet naar je.

Mijn dochter ging er pas heen met haar klas, lagen er ook gewoon 2 dode cavia's in het hok!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, maar het blijft dus niet in de grond/gras zitten ofzo.

Hmm, anders had ik meteen de dierenbescherming weer gebeld. Luisteren doen ze daar bij dat hertenpark (soort kinderboerderij) toch niet naar je.

Mijn dochter ging er pas heen met haar klas, lagen er ook gewoon 2 dode cavia's in het hok!

Wat erg zeg,:(( wordt er ook niet goed voor de diertjes daar gezorgd als ze daar dood liggen.

Ook geen leuk gezicht voor de kinderen, die er even op bezoek waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .