Ga naar inhoud

Gas of niet?


Senso

Aanbevolen berichten

Jopie 'borrelt' de laatste dagen nogal. Net zo'n geluid als wanneer je maag knort als je honger hebt zeg maar.

Nu kom ik volgens de lijst met ziektes op de site uit op gas.

Maar hij eet wel gewoon en hij is ook niet slap.

Nu heeft hij al wel een paar dagen achter elkaar een vies kontje. Maar het rare is dat hij 's avonds nog helemaal schoon is, en de ochtend erna is hij dan weer vies. Ik zie geen diarree in het hok, dus ik dacht dat hij misschien in de waterbak gaat zitten ofzo.. Ik heb het bakje dus weer vervangen voor een fles. Als hij morgenochtend dan weer zo'n vieze kont heeft ligt het in ieder geval niet aan het waterbakje.

Ik kan nu niet mijn gewone dierenarts bellen, en ik weet niet of dit iets is om een spoeddierenarts voor op te zoeken?

Hij is wel rustig verder, maar dat is hij altijd al wel geweest.

Heeft iemand misschien raad?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, in dat geval zal je toch langs de DA moeten om zijn keutels te laten onderzoeken, want iets zit niet goed.

Een noodgeval is dit (nog) niet, dus je kan best tot morgen wachten.

Het wordt een noodgeval als hij OF niet meer eet OF er slijm bij de keutels te zien is.

Gas is dit volgens mij niet...dat herken je dadelijk hoor. Ze liggen dan in een beginstadium erg onrustig, gaan vaak anders liggen ,dan weer zitten, staart vaak omhoog en soms zelfs het kontje en eten doen ze dan helemaal niet meer, bewegen met tegenzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het gas is dan in het buikje ook een beetje opgezet, mijn konijn heeft het nu ook. het kan ook goed dat hij dan niet meer wil eten. het kunnen ook parasieten zijn die voor diarree zorgen? een beetje borrelen hoort, als het helemaal stil is dan liggen de darmen stil!

je zegt dat je knijntje er alleen s' ochtends last van heeft en dat je geen diarree in de kooi vindt. konijnen hebben s' nachts toch nachtontlasting? dat is zachter en ze eten het op, omdat er nog vitamines inzitten.

als je zeker wil zijn of er niets is dan zou ik toch even naar de DA gaan, maar zolang je konijn nog eet is er denk ik geen sprake van spoed en kun je tot na het weekend wachtten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .