Ga naar inhoud

stinkend konijn


daantjuh

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn konijn. Sinds gisteren stinkt zij. Ik ben meteen gaan onderzoeken wat het zou kunnen zijn, maar ik kom er niet achter. Ze heeft in ieder geval geen poep aan haar kont hangen en haar kooi is schoon. Het lijkt wel alsof ze niet de hele tijd stinkt, dus dacht ik dat het misschien een soort scheetjes waren, maar ik heb hier een artikel over gelezen en ze vertoont niet echt symptonen alsof er iets aan de hand is. Ik heb haar wel eergister een knaagding gegeven met noten en wortel enz. Maar dit is speciaal voor konijnen, dus ik weet niet of het daaraan zou kunnen liggen. Ik heb het nu in ieder geval voor de zekerheid maar ven uit de kooi gehaald. Weet iemand wat het nog meer zou kunnen zijn?

groetjes :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijn is denk ik ongeveer 4 jaar oud. Ze was eerst van mijn zusje. Ik heb haar nu sinds een half jaar bij mij in huis. Ze gedraagt zich niet anders dan normaal. Haar ontlasting zijn normale donkere ronder keuteltjes, al heb ik wel het idee dat ze iets plakkeriger zijn dan normaal. Behalve dat ik haar dat konijnenkoekje heb gegeven heb ik niets veranderd qua voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, ik vind de keutels wel stinken. En dus inderdaad plakkerig wat ik al zei. Maar ze zijn wel gewoon rond en vallen niet uit elkaar als ik ze oppak. Maar ik heb toch het idee dat het konijn sinds ik dat konijnkoekje uit de kooi heb gehaald niet meer zo stinkt. Ik heb dat koekje gewoon bij de dierenwinkel gehaald. Zou het kunnen zijn dat mijn konijn gevoelig is voor bepaalde stoffen die daarin zijn verwerkt? Ik geef hem normaal nooit koekjes, alleen maar yoghurtdrops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga inderdaad maar naar de dierenarts, en denk erook aan dat het konijn al best oud is. En niet alles in een dierenwinkel is goed.

Maar ik raad je aan om even naar de dierenarts te gaan en neem wat keutels mee.

(met het konijn)

Succes!

Hoe oud vind jij dan een oud konijn?

4 jaar is alles behalve oud, misschien leuk je ook eens voor te stellen hier op bb dan alleen advies te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, ik vind de keutels wel stinken. En dus inderdaad plakkerig wat ik al zei. Maar ze zijn wel gewoon rond en vallen niet uit elkaar als ik ze oppak. Maar ik heb toch het idee dat het konijn sinds ik dat konijnkoekje uit de kooi heb gehaald niet meer zo stinkt. Ik heb dat koekje gewoon bij de dierenwinkel gehaald. Zou het kunnen zijn dat mijn konijn gevoelig is voor bepaalde stoffen die daarin zijn verwerkt? Ik geef hem normaal nooit koekjes, alleen maar yoghurtdrops.

Hallo Daantjuh,

Ik wilde nog even hieraan toevoegen dat dingen als yoghurtdrops en koekjes niet zo goed zijn voor konijnen. Ze bevatten vaak teveel suikers en nog meer slechte dingen voor konijnen. Als je je konijn wilt verwennen kan je dat beter doen met veilige groenten en af en toe wat fruit. Als je een beetje rondzoekt op het forum kom je vast wel wat groenten en fruit tegen die je kan halen en geven aan je konijn. Vergeet niet dat je het stap voor stap moet opbouwen en niet gelijk teveel moet geven. :)

Hoe is het nu met je konijn? Is het stinken al minder?

Groetjes van Melissa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .