Ga naar inhoud

Drinken


Nienke48

Aanbevolen berichten

Ja, dat hebben we regelmatig gevoeld en de ander drinkt er sinds een paar dagen wel uit. Ik snap d'r nix van! We hebben voorlopig nog maar een bakje water staan, ze moeten toch drinken, maar willen het liefst helemaal overgaan op het flesje, dat bakje maken ze zo vies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met onze konijntjes was dat ook zo. Toen we ze haalden waren ze 7 weken. De ene dronk van de fles en de andere niet. Toen hebben we een fles gehangen en een kommetje water gezet. Omdat er altijd bodembedekking in dat potje terecht kwam hebben we na 2 à 3 weken dat potje gewoon weggenomen en toen dronken ze alle 2 plots zonder problemen van de fles!!

Oh ja, banaan er aan smeren heb ik ook geprobeerd en dat vonden ze supervies! Nog altijd trouwens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem. Bij de fokker hadden ze dezelfde drinkflesjes, maar bij mij wilden mijn nijnen daar niet uit drinken, wel uit een bakje met water, wat heel snel vies werd. Na een week kreeg 1 konijn het door, de ander helaas nog niet. Uiteindelijk heb ik het konijn op schoot genomen met drinkflesje in de ene hand en zachtjes met het tuitje tegen haar bekje geduwd. Toen begon ze opeens wel te drinken! Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kappie dronk ook uit een drinkflesje, maar toen ze bij mij kwam lukte dat niet meer. Ze likte eraan, er kwam even water uit, maar dan niet meer. Ik had toen ook een drinkbakje erbijgeplaatst, zodat ze niet zonder water kwam te staan. Wat bleek: de drinkfles was te groot voor Kappie! Ik ben dan maar een kleinere drinkfles gaan halen, waar ze niet zo krachtig aan moest likken. Nu gaat alles goed. En ze is het drinken aan een drinkfles NIET afgeleerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik heb de eerste paar dagen he bakje dicht bij de drinkfles gezet en wanneer ze aan de drinkfles deed ruiken kneep ik erin zodat er water uit kwam.

hier ging ze meteen aan drinken en kon ik het bakje weghalen.

Bedankt voor deze supertip! De eerste paar dagen dronk ze nog eigenwijs uit het bakje, maar van de week zag ik haar ineens uit het flesje drinken! Toen ik erbij ging zitten ging ze snel weer uit het bakje drinken, maar inmiddels weten we dus dat ze het kan en weet hoe het werkt, dus we hebben nu een 2e fles opgehangen en het bakje weggehaald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .