Ga naar inhoud

hoeveel groenvoer?


Mutsie

Aanbevolen berichten

Hoeveel groenvoer hebben konijnen eigenlijk nodig per dag?

En moeten dat veel verschillende groenten zijn?

Bij mij krijgen ze elke dag groente. De ene keer is het wortelloof en dan weer andijvie of witlof. Het is net wat er in huis is.

van Witlof krijgen ze een half stronkje en van wortelloof ong. een derde van een bos. En van andijvie een paar bladeren.

Geef ik ze zo genoeg groente of is meer beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Amai, jullie geven veel groenvoer! Of zijn het bij jullie al volwassen konijnen? Ik heb een nieuw konijntje die ongeveer 2 maand oud is. Ik ben ze nog stap per stap groenvoer aan het geven: witloof, paardenbloemblad, brocoli, peterselie, ... maar telkens maar in zeer beperkte hoeveelheden. Mag ik er dan meer geven? Of is het goed als ik ze hieraan laat wennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic.. Ik heb een fransoos (ram) van 5 maanden, en vraag me ook af hoeveel hij nou per dag mag hebben.. Hij krijgt sowieso elke dag een takje peterselie en munt (vind hij echt heerlijk) maar ik heb gelezen dat je dat maar 'beperkt' mag geven, en ik heb geen idee hoeveel beperkt is.. Bedoelen ze daarmee 1 takje per dag, 2 takjes per dag, of misschien helemaal niet elke dag?

Verder krijgt hij ook andijvie/paardebloemblaadjes/wortel/witlof/paksoi/weegbree (en nog wat dingen), maar ik heb dus geen idee hoeveel bij hiervan mag hebben.. Hoeveel blaadjes andijvie mag hij nou op een dag? Hoeveel witlof (etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraag mijn konijn aat eerst veel hooi toen lag het nog los in zijn hok maar dat wou ik niet meer omdat hij er ook in poepte nu heb in een balletje en die hangt in zijn hok.En nu eet hij er minder van wat kan ik daar aan doen.Want als ik het weer in zijn hok leg dan is het zo op maar ik vindt dat hij er maar wat voor moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb ook die hooiballen erin maar heb ook wc rolletjes en keuken rol met hooi erin daar ze uit bal ook niet veel pakken en ik geef ze s,morgens groen want geef ik smorgens bb dan eten ze haast geen groen dus s,madags bb en s.vonds

hoop dat dat toch wel goed is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandra

Waarom leg je het hooi niet gewoon op een andere plek in zijn hok waar hij niet poept? Hij zou onbeperkt hooi moeten kunnen eten en blijkbaar werkt dat voor jouw konijn op deze manier niet. Als je je konijn wel bezig wilt houden kun je dat op andere manieren proberen. Dit kun je lezen op bunnybunch:

Speelgoed voor konijnen

Veel succes, Marga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .