Ga naar inhoud

Keutelt bijna niet meer..


Rieneke

Aanbevolen berichten

Ik maak me zorgen om mijn franse hangoor. Sinds gisteren heeft hij momenten dat hij niet meer keutelt. Gisteren aan het einde van de middag tot 's avonds toen ik naar bed ging heeft hij niet meer gekeuteld. Hier maakte ik me al zorgen om, maar toen ik vanmorgen uit bed kwam lagen er weer heel veel harde keutels in zijn toilet. Ik was al opgelucht,..heb dus de bak verschoond maar sindsdien heeft hij niet weer harde keutels gepoept. Er liggen een stuk of 6 zachte keuteltjes in en that's it...sinds vanmorgen vroeg dus!! Verder is hij levendig en huppelt hij vrolijk door de kamer. Maar zijn biks, waar hij normaal gesproken gek op is, blijft ook liggen. Maar ik heb hem net wat vochtige paardebloembladeren gegeven en die gingen er wel in. Wat zou dit kunnen zijn? Verstopping? Wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rieneke, ik zou sowieso nog naar de DA gaan vanavond...tenminste als hij na dat annanassap niet heel snel gaat keutelen...

Ik vind niet keutelen en niet eten (behalve paardebloem) eigenlijk niet goed klinken. Ik denk spontaan aan 2 dingen: haarverstopping of tandproblemen.

Maar dat niet keutelen is echt niet goed...hou hem in de gaten vannacht, desnoods dwangvoeren met water en biks opgelost in water. Elk uur een paar kleine spuitjes van 1ml. Als zijn oren koud worden of hij eet niet meer, sowieso onmiddellijk naar de DA, zelfs als is het een kot in de nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen toen ik uit bed kwam lag zijn toilet weer vol met heel veel harde ronde keutels. Gisteren en vandaag heb ik hem veel nat groenvoer gegeven. Zijn bakje biks was vanmorgen ook leeg, zonet heb ik dat bijgevuld en dat at hij meteen weer op. Maar ondanks dit alles heeft hij tot nog toe nog maar 3 iets kleinere keutels dan normaal gekeutelt. Nu hoorde ik dat je ook 3x daags prozyme kunt geven, dit zou een enzym zijn wat voedsel helpt af te breken. Kan je dit gewoon bij de dierenwinkel halen en werkt het goed? Wie heeft er ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, als hij nu keeteld, is het goed. Nu belangrijk dat je idd veel groenvoer blijft geven en veel vezels, dus hooi. Beter dan biks nu.

Momenteel is het beter dat hij een beetje platter gaat door de groenten dan dat hij een echte verstopping krijgt. Wel veilige groenten geven nu hé, alles met teveel suikers (fruit,wortel) en koolsoorten zijn gevaarlijk nu mbt gasvorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Hij liep zonet naar zijn toilet dus ik ging even mee kijken wat hij ging doen en tot mijn blijde verbazing heeft hij een paar mooie keutels gekeutelt, de eerste vandaag! Ik ga nog wel gewoon door met nat groenvoer aanbieden en ook wil ik nog prozyme gaan halen. Ik ben er nog niet helemaal gerust op, maar het gaat in iedergeval weer beter. Ook omdat hij nu weer eet enzo. En voortaan wordt hij ook om de dag even geborsteld! @ Caroline: ik ben helemaal op de hoogte met wat veilige groentes zijn en wat niet. En fruit krijgt hij sowieso maar 1x per week een klein beetje van. Bedankt voor je reactie! :)

aangepast door Rieneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .